ژاپن دستور شلیک به موشک های کره شمالی را صادر کرد

 

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، این دستور پس از آن صادر شد که پیونگ یانگ یک فروند موشک میان برد را بر فراز این دریا شلیک کرد.

ˈایتسونوری اونودراˈ وزیر دفاع ژاپن این دستور را روز پنجشنبه صادر کرد، اما به منظور جلوگیری از متوقف شدن مذاکرات احیا شده بین توکیو و پیونگ یانگ پس از بیش از یکسال، آن را علنی نکرد.

مقام ژاپنی اظهار داشت:وزیر دفاع به منظور آمادگی در مقابل هر گونه حملات موشکی بیشتر از طرف کره شمالی، این دستور را از ۳ تا ۲۵ آوریل (۱۴ فروردین تا ۵ اردیبهشت) قابل اجرا دانست.

به گفته این مقام، اونودرا هنوز دستور استقرار آتشبارهای موشکی پاتریوت را که آخرین مرحله از عملیات دفاعی در مقابل حملات موشکی است، صادر نکرده است.

گزارش رسانه ها حاکی است که مذاکرات از سرگرفته شده کره شمالی و ژاپن در پکن هیچ اساس تازه ای در بر نداشت و تنها با توافق برای نشست های بعدی به پایان رسید.

شلیک موشک میان برد کره شمالی به آب های دریای ژاپن با نشست ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا و رهبران کره جنوبی و ژاپن در لاهه هلند هم زمان شد. شلیک این موشک همچنین در پی پرتاب تعدادی موشک کوتاه برد به وقوع پیوست.

براساس این گزارش، ناوشکن های ژاپنی در دریای ژاپن به تجهیزات پیشرفته راداری مجهز هستند، تجهیزاتی که قادر است چندین هدف را ردیابی و موشک های طراحی شده برای رسیدن به اهدافی در نزدیکی فضا را حمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا