وزیر دفاع آمریکا : جهان به اقدامات روسیه در اوکراین پاسخ خواهد داد

 

به گزارش بصیر به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا این اظهارات را همزمان با ورودش به ژاپن مطرح کرد.

وزیر دفاع آمریکا درپاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه در بحبوحه اقدامات اخیر روسیه در اوکراین ، آمریکا چه تضمین هایی را می تواند به هم پیمانانش بدهد، گفت: فکر می کنم هر زمانی که کشوری تلاش کند تمامیت ارضی کشورش را با زور نقض کند، تمامی جهان در جریان این مسئله قرار می گیرد.

این مقام ارشد آمریکا تصریح کرد:جهانیان درجریان این گونه مسائل قرار دارند و جامعه جهانی به این گونه اقدامات پاسخ خواهد داد. لازم است کشورها در برابر این گونه تهدید ها هوشیار باشند و هم پیمانان به دنبال یکدیگر خواهند بود و می خواهند امنیت شان تضمین شوند.

طرح الحاق منطقه کریمه به روسیه منجر به بروز تنش هایی میان غرب و روسیه شده است. کشورهای غربی این الحاق را غیرقانونی می دانند. این مسئله باعث بروز بدترین تنش میان شرق و غرب از زمان پایان جنگ سرد شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کرده اند تا با اعمال محدودیت ها و تحریم ها تدابیر تنبیهی را علیه روسیه اعمال کنند. این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده اند که اگر روسیه به اقداماتش در اوکراین پایان ندهد باید منتظر تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک بیشتر باشد.

همچنین شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در توکیو دیدار و گفت و گو کردند.

انتظار می رود که آبه و هیگل مراتب همکاری نزدیک دو کشور را در ارتباط با مسایل امنیتی شرق آسیا و مقابله با مساله موشک های بالستیک کره شمالی اعلام کنند.

همچنین گفته می شود که طرفین در ارتباط با طرح تغییر تعبیر قانون اساسی صلح جویانه ژاپن گفت و گو کنند.

هیگل که تا روز دوشنبه در توکیو خواهد بود دیداری با «ایتسونوری اونودیراˈ وزیر دفاع ژاپن خواهد داشت و روز یکشنبه – فردا – نیز با وزیر امور خارجه ژآپن دیدار می کند.

دیدار قبلی وزیر دفاع آمریکا از ژاپن آبان ماه سال گذشته صورت گرفت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا