واکنش فرکی به جدایی کی‌روش و انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی

به گزارش بصیر:حسین فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با تشریح وضعیت فولاد خوزستان عنوان کرد: سال ۹۳ را خوب شروع کرده‌ایم و بعد از کسب یک برد در لیگ برتر موفق شدیم برابر بنیادکار هم به پیروزی برسیم. از اولین بازی خانگی خود در دور برگشت لیگ قهرمانان با دست پر خارج شدیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: در بازی رفت هم می‌توانستیم ۳ امتیاز دیدار با بنیادکار را کسب کنیم اما اشتباهی که در پایان بازی مرتکب شدیم باعث شد این بازی مساوی شود. این مسئله سبب شد کار ما را برای بازی برگشت سخت شود. به این دلیل که بنیادکار دوست نداشت شکست بخورد و تلاش بیشتری انجام داد که کار را برای ما دشوارتر کرد.

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به دیدار فردا (یکشنبه) تیمش برابر استقلال اظهار داشت: در سال جدید برنامه دشواری پیش روی ما قرار گرفته که ۳ بازی سخت در لیگ و ۳ بازی سخت در لیگ قهرمانان آسیا داریم که البته ۲ بازی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم. همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودم تمرکز ما بیشتر روی لیگ است و برای دیدار با استقلال نیز انگیزه بالایی داریم.

فرکی ادامه داد: امیدوارم در دیدار با استقلال شرایط خوبی داشته باشیم تا بتوانیم ۳ امتیاز را کسب کنیم. کار خودمان را انجام می‌دهیم تا به هدف‌مان که قهرمانی است برسیم و از سوی دیگر باید نگاهی به نتایج دیگر رقبا نیز داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه استقلال نسبت به نیم فصل اول وضعیت نزولی داشته و این موضوع چقدر به فولاد برای کسب پیروزی انگیزه می‌دهد، گفت: استقلال همیشه استقلال است و این تیم اکنون هم بازیکنان سطح بالایی دارد. استقلال همچنان برای قهرمانی و البته کسب سهمیه آسیایی شانس دارد و مطمئناً در دیدار فردا نیز برای برد به میدان می‌آیند. دیدار استقلال با فولاد آخرین شانس برای آنها محسوب می‌شود و به همین دلیل کار برای ما سخت‌تر است.

فرکی با بیان اینکه برای به ثمر نشستن یک سال زحمت‌مان باید قهرمان شویم، خاطرنشان کرد: نگاه ما قهرمانی است چون ما یک سال زحمت کشیده‌ایم. برای اینکه به قهرمانی هم برسیم باید مقابل استقلال پیروز شویم، چون در هفته آخر مشخص نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد. رقابت لیگ مانند مسابقات دوی ماراتُن است که اکنون گام‌های آخر را بر می‌داریم و برای اینکه به عنوان اولین نفر از خط پایان عبور کنیم باید تلاش مضاعف‌تری داشته باشیم. اگر بخواهیم در آخرین گام‌های این ماراتُن اشتباهی کنیم رقیبان ما از این اشتباه استفاده خواهند کرد تا به عنوان اولین نفر از خط پایان عبور کنند.

«اگر فولاد نتواند در لیگ این فصل قهرمان شود، شانس کدام تیم برای قهرمان شدن بیشتر خواهد شد؟» وی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی دارد و با توجه به ۲ بازی پیش روی آنها و انگیزه‌ای که دارند آنها اکنون هم جزو یکی از شانس‌های قهرمانی محسوب می‌شوند. البته نفت را هم نباید نادیده گرفت و این تیم هم علاوه بر تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی هم فکر می‌کند.

فرکی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص گروه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: طبق روال همیشه و قرعه‌کشی‌های چند سال اخیر باز هم با تیم‌هایی چون امارات، قطر و بحرین همگروه شدیم که در چند سال اخیر تجربه دیدار برابر آنها را داشته‌ایم. رقابت‌های جام ملت‌ها شرایط متفاوتی نسبت به مسابقات دیگر دارد و در این رقابت‌ها تیم‌های برای کسب عنوان می‌جنگند. در خصوص تیم‌های همگروه‌مان هم باید بگویم شرایط آنها دیگر مثل گذشته نیست و کیفیت‌شان نسبت به قبل پایین‌تر آمده است.

مربی پیشین تیم ملی با بیان اینکه این تیم‌ها در چند سال اخیر همیشه برابر ایران بازنده بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بحرین بعد از مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ که بلاژوویچ سرمربی تیم ملی بود همیشه برابر ایران شکست خورده و نمونه‌های آن را در مقدماتی جام جهانی دیدیم. قطری‌ها نیز بیشتر در فوتبال باشگاهی خود قوی هستند که با اتکا به بازیکنان خارجی قدرت گرفته‌اند و در سطح ملی قدرت گذشته را ندارند. امارات هم دیگر مانند گذشته خطرساز نیست و این مسائل دلیل خوبی است تا از گروه‌مان با اقتدار صعود کنیم. البته ما هم نسبت به گذشته فرق کرده‌ایم و باید به این نکته نیز توجه کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود شاید کی‌روش  در جام ملت‌های ۲۰۱۵ سرمربی تیم ملی نباشد و اگر این اتفاق بیفتد چه سرنوشتی در این مسابقات خواهیم داشت، اظهار داشت: نظری در این خصوص ندارم و فکر کردن درباره این موضوع نتیجه‌ای در پی ندارد.

فرکی درباره اینکه گفته می‌شود اگر کی‌روش از تیم ملی برود، وی یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی خواهد بود گفت: فکر کردن به این موضوع هم نتیجه‌ای در پی ندارد و دوست ندارم به موضوعی که به واقعیت نزدیک نیست فکر کنم. نه در خصوص رفتن کی‌روش از تیم ملی و نه در خصوص حضور خودم نظری ندارم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا