طراح بازوبند لشکر ۲۷ که بود+تصویر

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، با اینکه جنگ بود، هنر نیز در این مقطع بروز و ظهور داشت؛ یکی از این هنرها، طراحی بازوبند لشکر ۲۷ پیش از عملیات فتح مبین بود؛ روایت این خلاقیت را به نقل از «بهار ۸۲» در ادامه می‌خوانیم:

***

در روزهای نزدیک به اجرای عملیات «فتح مبین»، احمد متوسلیان طی دستوری از مهدی ابراهیمیان مسئول واحد روابط عمومی و تبلیغات تیپ ۲۷ خواست تا بازوبندی منقش به آرم تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) را طراحی و به تعداد ۵ هزار از ان کلیشه کنند.

نمایی از اردوگاه شاوریه؛ غرب دزفول اواخر سال ۶۰

فرمانده تیپ ۲۷ در نظر داشت تا کل نفرات واحدهای عملیاتی تیپ، از فرمانده گردان گرفته تا تک تک بسیجیان این بازوبند را روی بازوی راست خود ببیندند.

نکته جالب اینکه طراح آرم تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) جوانی بود به نام «سعید دروزی» از پاسداران ذخیره سپاه استان همدان که به همراه جهادگران این استان به جبهه اعزام شد و در کنار رزمندگان تیپ ۲۷ قرار گرفته بود.

نیروهای تبلیغات در حال کلیشه کردن بازوبندهای محمدرسول الله(ص)

در ترکیب‌بندی، طرح اولیه آرم که توسط سعید دروزی طراحی شده بود، نقش گنبد مسجد‌النبی بین دو بخش «تیپ» و «رسول‌الله(ص)» قرار داشت که احمد متوسلیان پس از مشاهده این آرم پیشنهاد کرد تا نام مقدس «محمد» با قلم درشت زیر گنبد مسجدالنبی قرار بگیرد؛ طوری که وقتی آرم کلیشه شده‌ی تیپ بر بازوبندها، روی بازوی راست رزمنده‌ها بسته می‌شد، حتی از فاصله دور هم بیننده بتواند نام مبارک پیامبر خاتم(ص) را ببیند.

نشستن این بازوبندها بر بازوی رزمندگان فضای سرشار از معنویت اردوگاه شاوریه و کپ بلتا را نورانی‌تر کرد. فضایی که ساکنینش سر از پا نشناخته منتظر واقعه‌ای بزرگ بودند، آنها بی‌صبرانه انتظار می‌کشیدند، انتظاری شیرین و دلچسب.

شهید سعید دروزی

* شهید «سعید دروزی» دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران، خبرنگار و عکاس مجله امید انقلاب، اهل شهرستان همدان بود که در آبان ۱۳۶۳ حین عکاسی از مسجد جامع خرمشهر به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا