بازگشت پادشاه سعودی با لوله‌های اکسیژن +عکس

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برای پایان دادن به شایعات کناره گیری اش از قدرت، از استراحتگاه زمستانی “روضه خریم” به ریاض پایتخت این کشور بازگشت.

ابنا-ملک عبدالله چهار ماه گذشته را در استراحتگاه زمستانی خود که حدود یکصد کیلومتری شرق ریاض قرار دارد، سپری کرده بود.

در آیین استقبال از پادشاه عربستان سعودی که لوله‌های دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن به او وصل بود، تعداد زیادی از خاندان حاکم سعودی از جمله «سلمان بن عبدالعزیز» ولی عهد و «خالد الفیصل بن عبدالعزیز» وزیر آموزش و پرورش حضور داشتند.

ملک عبدالله را در بازگشت به ریاض «مقرن بن عبدالعزیز» جانشین ولی عهد و معاون دوم نخست وزیر و «متعب بن عبدالله» پسرش و وزیر گارد ملی همراهی کردند.

منابع آگاه سعودی هفته گذشته اعلام کرده بودند که ملک عبدالله قصد کناره گیری از قدرت و حکومت را ندارد تا شاهزاده سلمان امور کشور را بدست بگیرد.

این منابع با بیان اینکه همه شایعات در این زمینه عاری از حقیقت هستند افزودند: درست است که ملک عبدالله از مشکلات جسمی که برای همه شناخته شده است، رنج می‌برد اما همچنان برای اداره حکومت و کشور به اندازه کافی و ضرورت اقتدار، تواناست.

اظهارات منابع آگاه سعودی واکنشی بود به گزارش های رسانه‌های عربی که اعلام کرده بودند؛ تصمیم ملک عبدالله برای تعیین شاهزاده مقرن به عنوان جانشین ولیعهد در چارچوب ترتیباتی قرار دارد که بزودی در خصوص جایگزین پادشاه عربستان سعودی اعلام می‌شود و مهمترین این ترتیبات کناره گیری ملک عبدالله از قدرت پادشاهی است.

ملک عبدالله اخیراً و در حالی با «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در استراحتگاه زمستانی خود دیدار کرد که لوله‌های دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن به او وصل بود.

انتظار می‌رود که پادشاه عربستان سعودی در اواسط هفته جاری و قبل از رفتن به استراحتگاه تابستانی خود در شهر جده در ساحل دریای سرخ با اعضای خاندان پادشاهی و رجال مذهبی دیدار کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا