با مرزبانان ربوده شده برخورد قانونی می شود

به گزارش فرهنگ نیوز ، سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود ضمن تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه گفت: در ۲۰ روز اجرای طرح نوروزی سرقت‌ها کاهش داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که کیف قاپی در این ایام ۱۵ درصد کاهش داشته است به فارس گفت: سرقت به عنف ۱۸ درصد کاهش داشته و این در حالی است که در این مدت سرقت از بانک هم نداشتیم و باید گفت در مجموع جرایم بزرگ کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به این مطلب که کشف سرقت‌ها در سال ۹۱ به میزان ۶۵ درصد بوده است گفت: این رقم در سال ۹۲ به عدد ۷۷ درصد رسیده است و افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

وی همچنین درباره میزان سفرهای هموطنان نیز گفت: ۶۷۰ هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کردند که این رقم ۳۵ درصد افزایش داشته نسبت به مدت مشابه سال قبل.

سردار احمدی مقدم درباره حوادث مربوط به چهارشنبه اخر سال نیز گفت: ما در سال ۹۲ کاهش ۴۰ درصدی حوادث چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره اولویت‌های ناجا در سال ۹۳ نیز گفت: اولویت ما در سال ۹۳ در بخش ماموریت مبارزه با سرقت و افزایش توان کشف است.

وی افزود: اولویت دوم مبارزه با مواد مخدر است خصوصا با سرمایه گذاری در شرق کشور و همکاری سپاه کار شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم تا نیمه امسال مرزهای خاکی پاکستان را در کنترل نسبی خود درآوریم.

سردار احمدی مقدم اولویت سوم ناجا را مرزهای کشور دانست و گفت: به خصوص که ما در سال گذشته ۷۷ شهید داشته ‌ایم که ۴۱ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.

وی تصریح کرد: اولویت چهارم راهنمایی و رانندگی و موضوع به روز رسانی جریمه ها، تسریع خروج ناوگان فرسوده، بهبود ایمنی و کیفیت خودروها و افزایش امنیت جاده ای است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در ادامه نشست خبری خود درباره عملکرد پلیس در سال ۹۲ و همچنین طرح نوروی گفت: در موضوع تصادفات امسال نسبت به ۲۰ روز سال گذشته شاهد کاهش ۴٫۳ درصدی بودیم.

وی افزود: این در حالی است که در موضوع کشته‌های سر صحنه تصادفات نیز با کاهش ۱۵٫۷ درصدی روبرو بودیم که آماری خوبی برای ما محسوب می‌شود.

سردار احمدی مقدم درباره تعداد فوت شدگان در ۲۰ روز اجرای طرح نوروزی گفت: ۵۱۲ نفر از هموطنانمان در تصادفات کشته شدند و این در حالی است که مجروحین ۹۱۷۰ نفر بودند که ۲٫۷ درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره میزان ترددهای جاده‌ای نیز گفت: ما امسال شاهد ۹٫۶ درصد افزایش ترددها در جاده‌ها بودیم که در این میان مصرف بنزین نیز ۴٫۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین در تشریح اقدامات سال ۹۲ ناجا گفت: در سال ۹۲ نیروی انتظامی ۵۰۰ تن مواد مخدر کشف کرد که ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۱ داشته است.

سردار احمدی مقدم گفت: سگ های موادیاب ۴۲ تن مواد کشف کردند و بیشترین کشف مواد مخدر در هرمزگان با ۸۷ تن و کرمان ۸۶ تن بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: یگان های مرزی ۷۲ تن مواد مخدر کشف کردند و در سیستان و بلوچستان نیز ۴۴ تن انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در ادامه نشست خبری امروز صبح خود درباره آخرین وضعیت مرزبانان گفت: اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم باید با توجه به ملاحظات امنیتی و بر اساس داده های قطعی باشد.

وی افزود: برخلاف تصور برخی اینکه ما حرفی نمی زنیم و اظهار نظری نمی کنیم دلیل بر این نیست که نسبت به وضعیت مرزبانانمان بی توجه هستیم بلکه اظهارنظرهای زودهنگام مساله را پیچیده تر می‌کند.

سردار احمدی مقدم گفت: هر زمانی که مرزبانانمان وارد خاک جمهوری اسلامی شدند آن موقع می توانیم اظهارنظر رسمی کنیم و فرآیند کار را شرح دهیم.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران پرسید آیا این افراد پس از بازگشت مشمول معافیت می شوند که احمدی مقدم گفت: من نمی دانم چرا اینقدر بحث مرخصی یا معافیت مرزبان ها برای خبرنگاران مهم شده است.

وی افزود: ما قانون داریم و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: مدت اسارت امتیازاتی برای افراد به همراه دارد که محاسبه می شود اصولا نمی توانیم قول هایی دهیم که خلاف مقررات باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا