پایان مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ / بعیدی‌نژاد: مذاکرات مفید بود

به گزارش بصیر، مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ که از روز پنجشنبه در وین آغاز شده بود امروز پایان یافت.

 

خبرگزاری فارس: پایان مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ / بعیدی‌نژاد: مذاکرات مفید بود


حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.

وی پس از این مذاکرات، آن را مفید خواند.

دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی، نحوه نظارت و بازرسی، زمان دوره نهایی و مباحث باقیمانده از مذاکرات وین ۲ در دستور کار مذاکرات کارشناسی قرار دارد.

سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است به مدت ۲ روز از روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ماه (هشتم و نهم آوریل) در شهر وین برگزار شود و البته ۱۸ فروردین نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفت‌وگو و انجام هماهنگی‌های اولیه در خصوص این دور از مذاکرات می‌پردازند.

در دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شهر وین برگزار شد به مباحثی چون همکاری‌های بین‌المللی در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، غنی سازی، رآکتور تحقیقاتی اراک و تحریم‌ها پرداخته شد و قرار شد تا قبل از برگزاری سومین نشست وین، مذاکرات کارشناسی برگزار شود.

ظریف در خصوص مذاکرات بعدی درباره راه‌حل جامع نیز عنوان کرد: قرار است در جلسه اردیبهشت کار مذاکره را شروع کنیم و اگر امکان باشد وارد تدوین سند نهایی شویم. یعنی سه ماه اول مذاکرات جامع را به بحث و سه ماه دوم را به مذاکره و تدوین بگذرانیم و در صورت وجود حسن نیت و اراده سیاسی، بتوانیم این موضوع را حل و فصل کرده و به نتیجه برسانیم و بعد وارد اجرای این تفاهم شویم.

ایران و ۱+۵ در نشست وین یک توافق کردند که تا تیرماه (پایان دوره زمانی گام اول توافق ژنو) پنج تا شش جلسه برگزار کنند که دور اول و دوم آن در وین برگزار شد.

 

منبع: تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا