فرم ثبت‌نام دوباره دریافت یارانه نقدی منتشر شد/ جزئیات نحوه برآورد درآمد خانوار توسط دولت

به گزارش بصیر به نقل از دانا، ثبت نام برای درخواست یارانه نقدی از چهارشنبه این هفته یعنی ۲۰ فروردین آغاز می شود و کسانی که آخرین عدد شماره ملی آنها صفر است در روز نخست، برگه های فرم را تکمیل می کنند.

روز پنجشنبه ۲۱ فروردین، سرپرست خانوارهایی که آخرین عدد شماره ملی آنها یک است ثبت نام می کنند و در روزهای بعدی به ترتیب، نوبت به کسانی می رسد که عدد سمت راست کد ملی آنها ۲ تا ۹ است.

ثبت نام، فقط به صورت اینترنتی و در سایت www.refahi.ir  انجام می شود و اگر تعداد مراجعه کنندگان زیاد باشد، ممکن است مشکلاتی در انجام عملیات سه مرحله ای ثبت نام بوجود آید. بنابراین روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین نیز برای کسانی که نتوانسته اند در روز معین ثبت نام کنند، اختصاص داده شده است.

اکبر ایزدی، مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده، بر اساس قانون، پرداخت یارانه نقدی منوط به ثبت نام است و اگر هموطن عزیزی موفق به ثبت نام نشود، ثبت نام نکردن وی به منزله انصراف از دریافت یارانه است.

سازمان هدفمندی تاکید کرده است؛ روش ثبت نام صرفاً اینترنتی است و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، باید به مراکزی که اینترنت دارند مراجعه کنند.

ایزدی تصریح کرد: هموطنانی که به شبکه اینترنتی دسترسی ندارند، می توانند به دفاتر پیشخوان دولت،  پلیس +۱۰ ، کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و دفاتر فناوری اطلاعات روستایی مراجعه و از اینترنت آنجا استفاده کنند که  هماهنگی شده است و در کمترین زمان ثبت نام می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم هموطنان در ثبت نام دریافت یارانه شرکت نکنند.

کارشناسان دولت معتقدند پرداخت پول به مردم باعث تورم و مشکلات اقتصادی می شود و بهترین راه، همان روش قبلی است که براساس آن، درآمدها، بجای پرداخت های کوچک به مردم، به عنوان سرمایه یا تسهیلات بانکی در اختیار کارآفرینان بزرگ قرار می گیرد و یا اینکه توسط دولت، در اموری نظیر بهداشت هزینه می شود.

ایزدی در این باره گفت: در پایان سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت دادیم تا صرف ارتقای نظام بهداشت شود و امسال هم ۷۵۰ میلیارد تومان به سازمان سلامت ایران دادیم تا افرادی که پوشش بیمه ای ندارند، زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

فرم ثبت نام یارانه نقدی

فرم ثبت نام یارانه نقدی

فرم ثبت نام یارانه نقدی
 

* گزارش ها حاکی از آن است علاوه بر مراکزی که دولت اعلام کرده، کافی نت ها نیز ثبت نام را انجام می دهند و اغلب آنها از هم اکنون خود را آماده کرده اند و اطلاعیه های ثبت نام یارانه را می توان روی شیشه و تابلو آنها مشاهده کرد. اگرچه نرخ مشخصی برای ثبت نام در کافی نت ها در نظر گرفته نشده، اما با توجه به پیش بینی احتمال کند بودن اینترنت و طول کشیدن مراحل ثبت نام، اکثر کافی نت دارها ترجیح می دهند نرخ ساعتی را برای خدمات خود محاسبه کنند.

سو استفاده و کلاهبرداری در این زمینه نیز، از هفته های گذشته آغاز شده بود و در برخی شهرها برگه های چاپ شده ای به عنوان فرم ثبت نام یارانه به فروش می رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا