خطری‌ که از فردا اینترنت را تهدید می‌کند

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، ۱۲ سال بعد از عرضه و پشتیبانی از ویندوز XP، مایکروسافت از چند ماه پیش اعلام کرد که از تاریخ ۸ آوریل دیگر وصله‌های امنیتی و به روز رسان را برای این نوع از سیستم‌عامل ارائه نخواهد کرد و این عدم پشتیبانی در واقع کار را کابران دستگاه‌هایی که همچنان مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند  دشوار می‌کند.

در واقع با رسیدن به موعد خاموشی چراغ  XP از سوی مایکروسافت، از روز سه‌شنبه  کامپیوتر‌هایی که همچنان در حال اجرای ویندوز XP هستند با روزهای تاریکی مواجه خواهند شد.

پایان پشتیبانی مایکروسافت بدان معنی است که ویندوز XP  به بستری برای ورود  ویروس‌های جدید ، نرم افزارهای جاسوسی ، و سایر کدهای مخرب تبدیل می‌شود که هکرها می‌توانند از آن سوء استفاده کنند؛ به عبارت دیگر ، کاربران می‌توانند همچنان از  ویندوز XP  استفاده کنند اما این سیستم‌عامل دیگر امن نخواهد بود و  دسترسی آنها به این نوع از دستگاهها به اینترنت، در واقع امنیت کل جامعه اینترنت را به خطر می‌اندازند.

مایکروسافت طی ماه‌های گذشته بارها تلاش کرد تا با تشویق کاربران و اطلاع‌رسانی درباره خطرات استفاده از XP  بعد از زمان اعلام شده کاربران را برای به روز رسانی ماشین آلات خود با سیستم عامل امن‌تر و جدید‌تر ترغیب کند. اما با وجود این تلاش‌ها همچنان اعلام می‌شود که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از رایانه های جهان هنوز مبتنی بر ویندوز XP هستند؛ البته درصد زیادی از کامپیوتر‌هایی که در عملیات کلیدی و کسب‌کارها استفاده می‌شوند مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند از جمله در دفاتر پلیس، بانک‌ها و ۹۵ درصد از دستگاه‌های خودپرداز.

غفلت از به روز رسانی سیستم عامل ، کاربران XP را ناخواسته در معرض خطر حمله‌های هکری قرار می‌دهند و به دنبال آن  کل جامعه اینترنت در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا