کارشناس ایرانی باعث خشم مجری الجزیره

به گزارش بصیر به نقل از فارس- مناظره تلویزیونی با موضوع «اگر اسرائیل نبود بشار اسد باقی می‌ماند؟» با حضور امیر موسوی کارشناس ایرانی مسائل راهبردی، محمد درکوشی از مخالفان سرسخت سوریه و فیصل القاسم مجری برنامه برنامه زنده تلویزیونی «الاتجاه المعاکس» شبکه الجزیره قطر برگزار شد.

موسوی در این مناظره، ابتدا شهادت حضرت فاطمه زهرا( س) را تسلیت گفت و سپس ضمن تبریک ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، به تحویل ماجرای سفارت رژیم صهیونیستی در تهران در چنین روزی به فلسطینی‌ها اشاره کرد و از آن به عنوان اولین برخورد عملی نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران با رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد. 

موسوی از تریبون شبکه الجزیره که به نوعی مقر وهابیت به حساب می‌آید، به اعلام دیدگاهش علیه رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از خط مقاومت و مواضع استکبار ستیز سوریه پرداخت.

وی در این مناظره که محمد درکوشی و فیصل القاسم مجری برنامه تلاش داشتند، در ادعایی مضحک رژیم صهیونیستی را حامی  ایران، سوریه و حزب‌الله و درگیری‌های سوریه معرفی کنند، ضمن رد این اتهام گفت: این مناظره در راستای اجرای مصوبات «کنفرانس هرتلزیلیا»، کنفرانس صهیونیستی که با حضور ارگان‌های مختلف عربی، ضد مقاومت و ضد فلسطین برگزار می‌شود، طرح‌ریزی شده و همزمانی آن با سالگرد مصوبات کنفرانس سال گذشته برای بد نام کردن خط مقاومت ارتش سوریه و حزب الله از سر تصادف نیست و باید گفت که شبکه الجزیره در راستای اهداف رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد. 

 

موسوی همچنین با ذکر چند نکته به مواضع اسرائیل علیه سوریه اشاره کرد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی حامی سوریه و بشار اسد بود، کشورهای عربی به خاطر پشتیبانی این رژیم از بشار اسد و همین طور به خاطر موضع‌گیری آمریکا در قبال اسرائیل از وی انتقاد می‌کردند و در حال حاضر رژیم صهیونیستی مورد تحریم کشورهای عربی بود نه اینکه با او همراهی و همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت حقیقت داشتن این مسأله اکنون رژیم صهیونیستی در لیست سیاه شورای همکاری خلیج فارس قرار داشت و ماشین‌های بمب‌گذاری شده به سمت سفارت رژیم صهیونیستی سرازیر می‌شدند.

 

موسوی بیان داشت: اگر اسرائیل حامی سوریه بود، افرادی مانند قرضاوی، عدنان عرعور از مخالفین سوریه و محمد العریفی شیخ تندرو حامی تروریست‌ها در عربستان ساکت نمی‌نشستند و همگی علیه مواضع رژیم صهیونیستی فتوا صادر می‌کردند، نه اینکه از اشغالگران فلسطین به خاطر پذیرش مجروحان تکفیری‌ها و تروریست‌های سوریه در داخل سرزمین های اشغالی تشکر و قدردانی کنند.

وی در خصوص مواضع رژیم صهیونیستی گفت: در صورت حمایت رژیم صهیونیستی از سوریه کشورهایی مانند عربستان، بحرین، اردن و ترکیه پایگاه‌هایی برای آموزش مبارزان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کردند و در مقابل نیروهای مقاومت مورد حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای حوزه خلیج فارس قرار می‌گرفتند نه بر عکس، زیرا ما شاهد تحریم و بدنام کردن نیروهای مبارز و مقاوم علیه صهیونیست‌ها توسط این کشورها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا