داعش جریان آب فرات را باز کردند

به گزارش بصیر به نقل از  مشرق، منابع آگاه در استان الانبار اعلام کردند: به دنبال افزایش نگرانی از احتمال غرق شدن شهر فلوجه تروریست‌های داعش امروز بعد از ظهر جریان آب رود فرات را باز کردند.
 
داعشی‌ها یکشنبه گذشته یکی از مهمترین سدهای استان الانبار که در پنج کیلومتری فلوجه قرار دارد را برای اعمال فشار علیه استان های شیعه نشین و همچنین فشار بر مردم اهل‌سنت که حامی دولت هستند، اقدام به بستن رود فرات کردند.
 
این اقدام داعشی‌ها نه فقط منجر به غرق شدن چندین روستا و بخش در استان الانبار شد بلکه منجر به کاهش جریان آب در استان های کربلا و بابل گردید و دو نیروگاه برق این مناطق نیز به دلیل کاهش جریان اب از کار متوقف شدند.
 
دولت عراق دیروز تهدید کرده بود، دست به عملیات گسترده ای برای باز کردن جریان آب فرات خواهد زد.
 
این نخستین بار است که گروه داعش از حربه بستن آب علیه مردم عراق استفاده کرده است.
 
«اسماعیل محلاوی الدلیمی» فرمانده پلیس استان الانبار هدف از اقدام داعشی‌ها در بستن جریان آب فرات را نخست ضربه وارد کردن به اهل سنت مخالف خود و سپس جلوگیری از حمله سریع ارتش عراق به فلوجه بود.
 
اما تحلیلگران سیاسی و نظامی عراقی معتقدند: محاصره سه ماهه فلوجه توسط ارتش عراق مانع از فرار عناصر داعشی به شهرهای مجاور شده بود و آنها در این مدت متحمل فشارهای روانی و لجستیکی شدیدی شدند؛ لذا با بستن جریان آب فرات و باز کردن آن به مناطق حومه این شهر، ارتش عراق را مجبور به عقب نشینی از اطراف فلوجه کردند و در نهایت، فرصت را برای خروج تروریست ها از شهر فلوجه و انتقال به دیگر مناطق امن هموار کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا