رییس جمهوری: عملکرد دقیق و سریع قوه قضاییه موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود

 

به گزارش بصیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در دیدار نوروزی با مسوولان عالی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت اقدامات این قوه در راستای ایجاد اعتماد و امنیت برای مردم افزود: جایگاه قوه قضاییه مهمترین جایگاهی است که مردم می توانند برای احقاق حقوق خود به آن اعتماد و تکیه کنند.

وی اظهار داشت: هر چه در انجام مسوولیت ها و حل دقیق مسایل بهتر و دقیق تر عمل کنیم، مردم با اعتماد بیشتر می توانند در مسیر سرمایه گذاری و توسعه کشور فعالیت کنند و در حقیقت قوه قضائیه می تواند بخش عمده ای از دغدغه های مردم را کاهش دهد و آن را رفع کند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: اگر مردم احساس کنند قوه قضاییه براساس قانون، انصاف و عدالت عمل می کند، اعتماد و امید آنها به آینده کشور خود و فرزندانشان بیشتر می شود.

روحانی با بیان اینکه به حق آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است، گفت: توقع بحق مردم در جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ موردی را در عملکرد قوه قضاییه به جز رعایت حق و عدل نبینند.

رییس جمهوری با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، قدرت اثرگذاری یک کشور را در مسایل منطقه ای و جهانی با اهمیت توصیف و تصریح کرد: ما همچنان که در مواضع خود قاطعیت داشته و بر آنها ایستادگی می کنیم باید قدرت ملی را بالا ببریم و منافع ملی شرایط آینده کشور را مد نظر قرار داده و به دنبال ارتقاء قدرت واقعی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهوری وحدت و انسجام میان قوا و مسئولان کشور را یکی از پایه های اصلی قدرت کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: همه باید در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب با انسجام حرکت کرده و از اقداماتی که موجب تخریب روابط قوا می شود، جلوگیری و پرهیز کنیم.

در این دیدار همچنین مسوولان عالی قوه قضاییه ضمن تبریک سال جدید به رییس جمهوری و تشریح و تبیین عملکرد خود در حوزه های مختلف قضایی پیشنهاداتی در راستای تعامل هر چه بهتر دولت و قوه قضاییه در راستای حل برخی از مسایل و مشکلات ارایه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا