سفیر هلند: قطعنامه پارلمان اروپا در سیاست خارجی اتحادیه تاثیری ندارد

 

به گزارش بصیر به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، سفیر هلند این مطلب را روز سه شنبه در دیدار با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

سفیر هلند در تهران گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط دو کشور، ظرفیت مناسبی برای گشودن درهای روابط ایران و هلند وجود دارد که در شرایط کنونی باید از آنها بیشترین بهره را برد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این دیدار با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات دوجانبه با همه کشورها بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است.

بروجردی افزود: بر این اساس تبادل هیات هایی نیز با پارلمان و اتحادیه اروپا صورت گرفت اما اقدامات مداخله جویانه ای چون قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی و نادیده گرفتن خطوط قرمز، فضای منفی برای توسعه روابط دو جانبه است.

وی تاکید کرد: این مصوبه در افکار عمومی جامعه تاثیری منفی داشته و در روند رو به رشد مناسبات دو جانبه نیز تاثیر مخربی گذاشته است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم احترام به آداب و رسوم ملت های مختلف در مراودات بین الملل گفت: مسایل حقوق بشری در هر جامعه ای به فرهنگ، دین و اخلاقیات خاص آن جامعه مرتبط است و نمی توان با یک استاندارد خاص در مورد رعایت حقوق بشر در جوامع دیگر قضاوت کرد.

بروجردی همچنین نسبت به سیاست های دو گانه حقوق بشری کشورهای غربی در جهان انتقاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا