طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین قدرتمند توسط وزارت دفاع

به گزارش بصیر به نقل از گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ویژه روز جهانی آگاهی از خطر مین گفت: پاکسازی سطحی و عمومی تا عمق ۳۰ سانتی‌متر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۴،۵ میلیون هکتار از اراضی ایران اسلامی پس از جنگ تحمیلی با مین و مواد منفجره آلوده شده است، گفت: پاکسازی عمومی همه اراضی انجام‌شده و پاکسازی عمقی برخی مناطق نیز به اتمام رسیده که فقط ۲۸ هزار هکتار از زمین‌های آلوده باقی مانده که کار پاکسازی عمقی آن اراضی نیز آغاز شده است.

وی افزود: جابه‌جایی خاک، مسائل جغرافیایی و محیطی و بارندگی‌ها موجب می‌شود که مین‌های به عمق زمین فرو رفته دوباره به سطح زمین آمده و کار ‌مین‌روبی را با سختی مواجه کند که با تأمین اعتبارات دولت این مناطق نیز متناسب با اراضی، پاکسازی خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: آلودگی‌ها آن‌قدر گسترده و عمیق است که شاید نتوان به‌طور کامل برخی اراضی را پاکسازی کرد اما با آموزش‌های مردمی، تجهیز دفاتر مین‌روبی و اقدام محلی برای نوع کاربری زمین‌های آلوده امیدواریم آن مناطق نیز به‌طور کامل از مواد منفجره و مین خالی شود.

سردار دهقان گفت: جامعه جهانی متأسفانه به‌رغم آن‌که کاملاً با سختی‌ها و مشکلات و فجایع ‌پیش‌آمده انسانی حاصل از زمین‌های آلوده به مین در ایران آگاه است، اما هیچ کمکی به ما نکرده و فرزندان این مرز و بوم با عشق و توکل خود تجهیزات را طراحی کردند و ساختند و خود زمین‌های آلوده را پاکسازی کردند.

وی تأکید کرد: جامعه جهانی به همان دلیل که جنگ زمانی که به ما تحمیل شد، سکوت کرد به همان دلیل ‌نیز در ‌پاکسازی مناطق آلوده به ما کمک نکرد.

** سال ۹۳ سال نمایش اقتدار دفاعی ایران است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: در سال ۹۳ مردم شاهد سه اقدام جدی در حوزه دفاعی خواهند بود.

دهقان توسعه و افزایش فعالیت‌ها در حوزه دیپلماسی دفاعی برای ایجاد فضای همکاری و رسیدن به توسعه امنیت جمعی در منطقه را یکی از کارهای جدی وزارت دفاع در سال ۹۳ خواند.

وی گفت:‌ سال ۹۳ سال تولید تجهیزاتی است که اقتدار دفاعی ایران اسلامی را بالا می‌برد و وزارت دفاع تمرکزی جدی در عرصه تولید این تجهیزات دارد.

وزیر دفاع، طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین قدرتمند، سامانه‌های پدافندی تأثیرگذار و حرکت تولیدی پرقدرت در عرصه دریا را از اقدامات دیگر سال ۹۳ وزارت دفاع ذکر کرد.

سردار دهقان همچنین از به نتیجه رسیدن طرحهای تحقیقاتی مهم در وزارت دفاع خبر داد وگفت: این طرحها و به‌تبع آن تولید آنها بسیار بازدارنده است.

وی با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست سازمان دفاعی کشور را هماهنگ با حرکت ملی خواند و افزود:‌ کاری می‌کنیم که سیاست‌های ابلاغی محقق شود چرا که نگاه به درون و توانمندی‌های داخلی یکی از بندهای این سیاست ابلاغی است.

انتهای پیام/*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا