هزینه ۹۰ درصد بستری بیمارستان دولتی پرداخت می‌شود

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده هزینه‌های بستری در بیمارستانهای دولتی به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، اظهار داشت: این به آن معنا است که ۹۰ درصد هزینه‌های متعدد در بیمارستانهای دولتی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: براین اساس امیدواریم هزینه‌ها و قیمت‌های تجهیزات پزشکی نیز ۲۰ درصد کاهش یابد، در این راستا اجازه این کار از دولت گرفته شده است و کارها و مکاتبات اداری آن نیز صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان غذا و دارو که در یکی از برنامه‌های خبری این مطلب را عنوان می‌کرد، بیان داشت: تاییدیه قیمت گذاری برای تجهیزات پزشکی گرفته شده است و این قیمت‌ها را اصلاح خواهیم کرد.

دیناروند خاطرنشان کرد: بیمارستانها و مراکر دولتی نیز باید براساس مصوبات قیمت گذاری های جدید تجهیزات پزشکی که به آنان اعلام خواهیم کرد این موارد را رعایت کنند.

هزینه ۳۷ درصدی اقلام بیمارستانی توسط بیماران به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

به گزارش تسنیم، سید حسن هاشمی نیز چند روز قبل عنوان کرده بود: به هر حال بیمه‌ها چون ناتوان بودند و منابع مالی خوبی نداشتند هر از چندگاهی مشاهده می‌شد که حمایت‌های بیمه‌ای آنان از بیماران کمتر می‌شد و شاهد بارز آن این است که در بیمارستان وقتی بیمار به وسایل درمانی نیاز دارد مجبور است از بیرون تهیه کند، مثلاً پروتز، چاقوی جراحی و وسایل دیگر را امروز بیمارستان‌ها بیمار را مجبور می‌کنند با هزینه خودش تهیه کنند در حالیکه بیمار فقط باید ۱۰ درصد این هزینه‌ها را بپردازد ولی وقتی بیمار مجبور است حتی دستکش بیمارستانی را خودش تهیه کند این هزینه‌ها از جیب مردم به بالای ۳۷ درصد رسیده است بنابراین یکی از بسته‌های تعریف شده ما در بخش فرانشیز است که رقمی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تعیین شده است تا پرداخت از جیب مردم به ۱۰ درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا