اگر از حق هسته‌ای هم بگذریم باز دشمنی آمریکا به پایان نمی‌رسد

به گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری تسنیم از قم، محمد حسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش راهی که آمدیم در دانشگاه قم، با اشاره به نقشه دشمن برای ایران، اظهار کرد: در حال حاضر نفت و اتکا به درآمد نفتی سبب شده است که غرب فرهنگ و کار ما را هدف قرار دهند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به میزان ساعت کار مفید ادارات در ایران، افزود: در حال حاضر در ایران میزان کار مفید در ادارات ۲۲ دقیقه است و ما در یک تنبلی اجتماعی به سر می‌بریم.

کار‌شناس علوم استراتژیک با اشاره نحوه ارزش گذاری کالای خوب از سوی مردم، تصریح کرد: متاسفانه از رژیم پهلوی تا کنون این مسئله در ذهن مردم تثبیت شده است که کالای خوب کالای خارجی است و این سبب شده است که لباس ایرانی با برچسب کالای خارجی از جنوب ایران با قیمتی بالا در بازار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نوع تفکر برخی از افراد درباره مذاکرات، عنوان کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از حق هسته‌ای خود بگذریم دشمنی‌ها به پایان می‌رسد در حالی که در لیبی و دوران قذافی این اتفاق افتاد و نتیجه این کار را نیز شاهد بودیم.

قدیری ابیانه با اشاره به ویژگی‌های شهدای هسته‌ای، گفت: خودباوری، ‌امید به موفقیت و تلاش را مهم‌ترین عامل غلبه بر مشکلات است و دانشمندان و شهدای هسته‌ای با تکیه به این سه عنصر انرژی هسته‌ای را بومی سازی کردند.

گذشتن از هسته‌ای بودن حالا مشکلات آمریکا و ایران نیست

مدیر موسس انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان بی‌ارتباط بودن انرژی هسته‌ای و خصومت آمریکا با ایران، عنوان کرد: ما اگر از هسته‌ای بگذریم، اگر پیچ و مهره‌ای از نیروگاه هسته‌ای در ایران باقی نماند بازهم دشمنی آمریکا با ایران به پایان نمی‌رسد.

کار‌شناس عالی وزارت خارجه با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: بعد از انقلاب ما با فاصله کوتاهی وارد جنگ با عراق شدیم و در آن زمان ما انرژی هسته‌ای نداشتیم که غرب از عراق حمایت کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به نقشه دشمن برای ایران، عنوان کرد: دشمن در صدد تجزیه کشور ایران است و این در حالی است که آن‌ها می‌خواستند‌‌ همان طور که کویت را تجزیه کردند ایران را هم تجزیه کنند که ایران این گونه نبود.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره غنی سازی و انرژی هسته‌ای، افزود: اینکه بگویند چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد اما چرخ کارخانه و زندگی مردم هم بچرخد یک شعار اشتباه است، چون نفت تمام شدنی است و نباید به اقتصاد برپایه نفت تکیه کرد.

مدیر موسس انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره اظهارات رئیس بهینه سازی سوخت، گفت: رئیس بهینه سازی سوخت در سخنرانی خود گفت تا سال ۱۴۰۰ نفت و سوخت تمام می‌شود، پس باید بدانیم که نفت حتی بدون تحریم هم تمام می‌شود.

دیپلماسی لبخند بی‌نتیجه بود

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه متوسط سن دانشمندان هسته‌ای، بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای ما میانگین سنی ۲۵-۲۸ است، بنابراین دانشجویان با تاسی از دانشمندان هسته‌ای خود را راه حل مسئله بدانند نه اینکه خودشان صورت مسئله ببنند و اگر ما ذره‌ای از روحیه شهید روشنی را داشته باشیم می‌توانیم به پیشرفت عالی برسیم.

وی با بیان بی‌نتیجه بودن مذاکرات ایران و آمریکا، تاکید کرد: مهترین نتیجه مذاکرات این است که فریب خوردگانی که فکر می‌کنند دیپلماسی لبخند بی‌فایده است ونرمش قهرمانانه دستکش مخملی را از دست آمریکا بیرون می‌آورد و مشت آهنین آمریکا را نیز بیرون می‌آورد.

کار‌شناس عالی وزارت خارجه با اشاره به کشورهای۱+۵  و نشست آن‌ها با ایران، تصریح کرد: این نشان‌دهنده قدرت ایران است، زیرا غرب ادعا کرده است اگر جنگی علیه ایران آغاز شود در روز اول ۲۰ هزار آمریکایی کشته می‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید به اینکه از تحریم‌های علیه ایران ترس و هراسی ندارد، عنوان کرد: من از تحریم علیه ایران ترسی ندارم و از خود تحریمی هراس دارم، بنابراین لازم است که سبک زندگی ما تغییر کند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی مختص مسئولان نظام نیست بلکه این ابلاغیه شامل دانشجویان هم است و درس خواندن شما اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا