انتقاد رئیس مجمع نمایندگان زاهدان از وزرای کشور و اطلاعات

تروریستها فرزندان ما را می‌برند،شهید می‌کنند و خودشان هم می‌آورند!

به گزارش بصیر، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی با اشاره به آزادی مرزبانان ایرانی اظهار داشت: اینها عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند و خودشان هم می‌آورند؛

دولت فعلی را مشروع و دولت قبلی را غیرمشروع می‌نامند و این عملیات‌ها را در آن دولت‌ها موجه می‌دانستند و مسئولین هم در تبریک گفتن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دولت قبل استاندار وقت ۱۵ گروگان را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کرد اما نه کسی تقدیری کرد و نه تبریکی گفته شد و حالا جای سوال است که این همه تبلیغات برای چیست؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزیر اطلاعات و وزیر کشور باید به طور شفاف توضیح دهند چرا که صحبت‌هایی که مسئولین مطرح می‌کنند با صحبت‌هایی که در استان مطرح می‌شود، همخوانی ندارد. همچنین باید پاسخگو باشند که تکلیف خون شهید دانایی‌فر تنهای نیروی بومی استان چه می‌شود.

شهریاری افزود: چرا سربازانی که به مناطق مرزی می‌فرستند، از محرومین و مستضعفین هستند و چرا از فرزندان مسئولین و آقازاده‌ها کسی را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؛ وزارت خارجه واقعا چه کاری انجام داده است.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: تکلیف آقای نیکبخت دیپلمات مظلوم ما در یمن که بیش از ۳۰۰ روز در اسارت بوده چه شده؟ چرا وزارت خارجه در آزادی وی فعال نیست. اگر واقعا در استان و در آزادی گروگان‌ها افراد دیگری نقش داشتند، بگویند تا همین افراد این آقای نیکبخت را هم آزاد کنند چرا که اگر وی از نورچشمی‌ها بود آیا اینگونه برخورد می‌شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر همین اساس از هیئت رئیسه مجلس خواست تا کمیسیون امنیت ملی را مأمور این کار کنند تا این مسئله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند.

شهریاری افزود: این کارهایی که اتفاق می‌افتد و سخنانی که مطرح می‌شود من را یاد فیلم سینمایی دل‌شکسته می‌اندازند که در آن خسرو شکیبایی این مسائلی را که در مورد گروگان‌ها انجام می‌شد که خودشان این کارها را انجام می‌دهند و خودشان هم سروصدا می‌کنند، مطرح می‌کرد.

وی در پایان گفت: مسئله گروگان‌گیری مرزبانان باید به طور جدی پیگیری شود چرا که این مسائل اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال برد و رسانه‌های خارجی مسائلی را مطرح می‌کنند که در شأن نظام نیست.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون امنیت ملی از روز اول این موضوع را به طور جدی مورد پیگیری قرار داد و آخرین خبرها را رصد کرد و پس از آزادی گروگان‌ها هم جلسه داشت.

وی افزود: اکنون هم این کمیسیون یک هیئتی را مکلف کرده تا ضمن سفر به منطقه و مذاکره با اطراف موضوع، این مسائل را دقیق بررسی کنند و گزارش آن را به مردم و نمایندگان مجلس بدهند.

 
 
منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا