جيش القتل مجبور به آزادي ۴ مرزبان شد

بصیر، آزادي ۴ مرزبان عزيز کشورمان و اعلام شهادت يکي از آنان ترکيبي از شادي و تأثر را در دل هاي همه ايرانيان رقم زد. اما آنچه در اين ميان قابل تأمل و واکاوي دوباره است، اين سوال مي باشد که چرا گروهک جيش القتل که چندي قبل ۱۴ مرزبان کشورمان را به شهادت رسانده و با سبوعيت تمام يکي از ۵ مرزبان اسير و بي دفاع را نيز شهيد کرد حاضر شده است بدون تأمين شدن خواسته هاي خود به آزادي آنان تن دهد؟ 

اين گروهک که پس از اعلام به شهادت رساندن گروهبان جمشيد دانايي فر تهديد کرد اگر خواسته هاي آنان که آزادي تعدادي زنداني عنوان شده بود تا ۱۳ فروردين برآورده نشود يکي ديگر از اين مرزبانان را به شهادت مي رساند به فاصله چند روز پس از اين تهديد آنان را آزاد کرد.

پاسخ به اين سوال قطعاً در يک جمله خلاصه مي شود: «گروهک جيش القتل مجبور به آزادي اين مرزبانان شد.»

پس از ربودن اين مرزبانان ابتدا در فضاي مجازي حرکت و موجي با عنوان «سربازان ايراني را آزاد کنيد» به طور گسترده در بين کاربران اينترنت آغاز شد. موجي که در محتواي خود ضمن درخواست آزادي اين سربازان و همچنين انتقادهايي به مسئولان در زمينه پيگيري براي آزادي آنان، نفرت خود از اين گروهک را به وضوح نشان مي داد که در نوع خود نسبتاً از حيث يکدستي محتواي پيام ها بي نظير بود.

اين موج به فضاي عمومي مردم نيز در حد بسيار گسترده رسيد به گونه اي که به طور ميليوني به برنامه ۹۰ در حمايت از آزادي مرزبانان پيامک ارسال شد.

در منطقه سيستان و بلوچستان نيز که گروهک جيش القتل خود را مدعي پيگيري حقوق آن ها مي خواند اين فضا به خوبي مشهود بود. به گونه اي که نمايندگان، علما و معتمدان منطقه اي هم با همين فضا همراهي کردند که در نتيجه اين گروهک در انزواي بيشتري قرار گرفت. در اين وضعيت و با پيگيري هاي دستگاه هاي ذي ربط و برخي معتمدان محلي، اين گروهک چاره اي نداشت تا با آزادي اين گروگان ها تا حدي از انزواي خود بکاهد. هر چند در بيانيه اين گروهک درباره آزادي مرزبانان عنوان شده که اين مسئله به خاطر درخواست علماي اهل سنت صورت گرفته اما مشخص است که اين گروهک اگر به اين درخواست ها وقعي مي نهاد از همان روزهاي آغاز اين ربايش که به درستي از سوي علما و بزرگان منطقه، حتي از تريبون هاي عمومي درخواست آزادي اين سربازان بيان شده بود بايد به آن پاسخ مثبت مي داد که نه تنها پاسخ مثبتي نداد بلکه يکي از گروگان ها را نيز به شهادت رساند. پر واضح است که گروهک جيش القتل سعي مي کند تا با ربط دادن اين مسئله به اجابت درخواست علماي اهل سنت، ضمن فرار از انزواي فعلي، بر جايگاه نداشته اش تأکيد کند.

 

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا