ناگفته های نامزد انتخابات ریاست جمهوری

افشاگری و نامه نگاریم به شورای نگهبان باعث انفعال مشایی و احمدی نژاد شد

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، در خصوص یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و ثبت نام نامزد ها و با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه به گفتگوی اختصاصی پرداختیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 
هدفتان از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ چه بوده است؟

-این را برای اولین بار مطرح می کنم ارزیابی من این بود که در انتخابات ۱۳۹۲ نیز فتنه ی دیگری به پا شود و این بار کلید فتنه آزادی انتخابات است.

یعنی فتنه از زمان اعلام نتایج احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان آغاز شود در حالی که آغاز فتنه ۸۸ با کلید واژه ی تقلب بعد از اعلام آرای انتخابات بود. برداشت من این بود که این بار آقای احمدی نژاد و مشایی نیزبه فتنه می پیوندند و بر سر رد صلاحیت مشایی بازی در می آورند بنای من از دیرباز این است که هرجا انقلاب اسلامی ، نظام جمهوری اسلامی امام ورهبری و اسلام مورد تعرض قرار گیرد در صحنه حاضر بوده و به دفاع از اصول انقلاب و تهاجم به فتنه گران بپردازم بر این اساس احساس کردم اگر به عنوان نامزد انتخابات شرکت کنم امکان دفاع از انقلاب در مقابل فتنه موثرتر و کارساز تر خواهد بود  و به همین دلیل در انتخابات ثبت نام کردم!

در واقع به نوعی می خواستید از تریبونی که بعد ثبت نام در اختیار شما قرار داده می شود استفاده کنید؟

بله – از طرفی مطمئن نبودم که مشایی ثبت نام کند هرچند احتمال قوی می دادم لذا نامه ای را خطاب به شورای نگهبان تنظیم کردم و برای ثبت نام در انتخابات روز و ساعت آخر را انتخاب کردم تا اگر او ثبت نام کرد آن نامه را در مورد مجسمه هایی که مشایی به مکزیک فرستاده بود در اختیار شورای نگهبان قرار داده و منتشر کنم. درحال ثبت نام بودم که خبر رسید مشایی ثبت نام کرده. البته بنده احتمال کم می دادم که احراز صلاحیت شوم چرا که تا آن روز تعداد زیادی از افراد شاخص ثبت نام کرده  بودند و حتی اگر همه ی آنها صلاحیت داشته باشند امکان تایید سی چهل نفر نامزد توسط شورای نگهبان وجود ندارد و اصلا چنین انتخاباتی قابل برگزاری نیست. لذا با بیش از نود درصد احتمال حدس می زدم که مثل بسیاری از افراد سرشناس احراز صلاحیت نشوم .

 پس از ثبت نام چه اتفاقی افتاد؟

پس ازثبت نام نیز برای سخنرانی در سالنی که برای اعلام مواضع پیش بینی شده بود حضور پیدا کردم که ناگهان آقای احمدی نژاد و مشایی پشت تریبون قرارگرفتند آنجا تصمیم گرفتم در همان جلسه به افشاگری و نقد این رفتار او و مشایی بپرازم. و این کار را کردم یعنی در هنگام ثبت نام زمینه برای انجام آنچه بخاطر آن ثبت نام کرده بودم فراهم شد به محض شروع صحبت و افشاگری علیه مشایی و انتقادات علیه آقای احمدی نژاد یکی از اعضای ستاد مشایی پشت تریبون آمد و از من خواست که صحبت نکنم گفتم من نامزدم و حق من است و به شما هیچ ربطی ندارد، می گفت نباید از دیگران انتقاد کنید گفتم این هم به شما ربطی ندارد وقتی دید نمی تواند مرا از سخنرانی باز دارد میکروفون ها را به زمین ریخت که این کار او بر انعکاس اظهارات این جانب افزود و به ضررشان شد.لذا اکنون از آنچه کرده ام راضی و خشنودم و شکر خدا را بجای می آورم.

 آیا از تایید صلاحیت نشدن خود اطلاع داشتید؟

چند روز قبل از طریق دوستان مطلع شدم که جزو لیست احراز صلاحیت شدگان نیستم برخی دوستان به من پیشنهاد کردند یا از انتخابات انصراف دهم یا به نفع یکی از نامزدها کناره گیری کنم ، گفتم : من می خواهم جزو لیست احراز صلاحیت نشدگان باشم تا بتوانم از این موقعیت در صورت وقوع فتنه از شورای نگهبان و انقلاب دفاع کنم.چون دفاع از شورای نگهبان به عنوان یک احراز صلاحیت نشده از برد بیشتری برخوردار است. پس ، از انتخابات انصراف ندادم تا اینکه لیست نامزدها اعلام شد.

 از احراز صلاحیت نشدن خود ناراضی نیستید؟

البته بنده توانای خودم را بیش از برخی از نامزدهای احراز صلاحیت شده می دانم ولی سمت های اجرایی آنها را در آن حد نداشتم. هیچ اعتراضی هم به شورای نگهبان ندارم. شخصا نیز در نماز جمعه با آیت الله جنتی عرض کردم که بنده به عنوان یک احراز صلاحیت نشده از شورا نگهبان و اقداماتش حمایت می کنم.ضمن اینکه بارها در رسانه های گروه این مطلب را بیان کردم فکر می کنم اقداماتی که انجام دادم و افشاگری علیه ماهیت مشایی و انتشار مجسمه های سانسور شده ی مستهجن توسط او به شورای نگهبان و نامه ای که در این رابطه منتشر کردم به انفعال مشایی و احمدی نژاد کمک کرده ام. خوشبختانه برخلاف تصور بنده بعد از انتخابات آن روز حرکت نامناسبی در رابطه با انتخابات از آقای احمدی نژاد و مشایی سر نزد و اتخابات با آرامش انجام شد.

دلیل عدم احراز صلاحیت شما چه بوده؟

ببینید عدم احراز صلاحیت یعنی اینکه ما تشخیص نمی دهیم که ایشان تجربه یا توان کافی برای چنین مسئولیتی را دارد این درحالی است که من هرباری که برای مجلس کاندیدا شدم از جمله برای انتخابات گذشته مجلس تایید صلاحیت شدم!

به نظر شما مشایی دولت جدید چه کسی است؟

…مشایی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا