انرژی هسته ای هنوز هم حق مسلم ما است

شارلاتانیزم یارانه ای در روز ملی فناوری!

به گزارش بصیر، نظام اسلامی ایران به عنوان الگوی کامل از خودباوری و نماد ارادۀ پولادین ملت ایران در مقابله با استکبار و تلاش مردم برای دست یابی به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی مطرح می باشد.

دست یابی ایران به فن آوری صلح آمیز هسته ای به عنوان شاه کلید توانمندی و رشد و پیشرفت این نظام مد نظر می باشد، از این رو ضرورت پاسداشت و صیانت از این دستاورد عظیم برای ملت ایران باید به عنوان راهبرد کلیدی و بنیادین در تقویت روحیۀ خود باوری و اتّکاء به خداوند و با مدیریت جهادی دانشمندان هسته ای جوان و عزم ملی ملت ایران در پشتیبانی از فن آوری صلح آمیز هسته ای امری انکار ناپذیر می باشد.

بدیهی است همۀ مسئولان به ویژه قوۀ اجرائی کشور باید با تداوم مسیر موفقیت دستاوردهای ارزشمند دانشمندان جوان هسته ای در راستای استمرار جهش علمی و فن آوری گام بردارند.

لیکن پرسش اساسی و تأمل برانگیز این است که دولت تدبیر و امید تا چه میزان در تحقق تداوم و استمرار دستاوردهای هسته ای موفق بوده است؟ به راستی آیا القاء ناامیدی و ایجاد اضطراب در بین تودۀ مردم با اقدامات پوپولیستی همچون سبد کالا و عناوین تحقیر کننده همچون نیازمند خواندن مردم و خدشه دار نمودن عزت نفس مردم از سوی مدعیان عقلانیت و تدبیر! ارمغانی جز تضعیف روحیۀ خود باوری مردم خواهد داشت؟

از همه مهمتر به راستی نسبت تداخل جاهلانه زمان شروع ثبت نام خود اظهاری یارانه ها با روز ملی فن آوری هسته ای که ملت باید با جشن و سرور در راستای تقویت روحیۀ خود باوری و اتکا به توانمندی داخلی نظام در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد چیست؟

مگر نه این است که ضرورت صیانت از دستاوردهای هسته ای که با خون شهدای گرانقدر هسته ای بارور گردیده است باید در همه زمان ها مورد اهتمام همگان به ویژه دولتمردان جامعۀ اسلامی قرار گیرد؟

باید اذعان نمود وجود بد اخلاقی های اخیر و به نوعی شارلاتانیزم یارانه ای دولت یازدهم و تهدید حریم خصوصی مردم، تنبیه و جریمۀ مردم با هر عنوان و توجیهی که صورت پذیرد به هیچ عنوان با ادعای مردم سالاری و ادعای اعتدالیون مبنی بر لزوم محوریت اخلاق در این دولت همخوانی و مطابقت ندارد.

بدیهی است بی اعتنائی و کم رنگ نمودن روز مهم فن آوری بومی هسته ای و مشغول نمودن ملت ایران با برچسب خود اظهاری یارانه قطعا موجب تضعیف جهاد ارزشمند دانشمندان هسته ای و پایمال نمودن خون پاک شهدای هسته ای خواهد شد.

لذا باید گفت پیامد و تبعات این نوع اقدامات اعتدالیون در تضعیف دستاوردهای هسته ای و بی اعتنائی به روز ملی فن آوری هسته ای از سوی مسئولان اجرائی کشور در نوع خود دهن کجی آشکار به خون پاک شهدای هسته ای و منویات مقام معظم رهبری و ملت ایران محسوب می گردد.

هم چنین باید مدعی شد دولت یازدهم در عمل نشان داده است با بهره گیری از برخی اقدامات تبلیغاتی و پوپولیستی از قبیل سبد کالا و مشغول نمودن مردم به موضوعات فرعی و تهدید حریم خصوصی مردم و القاء نگرانی در کشور، در واقع در راستای سیاست فرار رو به جلو و انحراف اذهان ملت ایران و غفلت مردم از مباحث کلان نظام اسلامی به ویژه حمایت از فن آوری صلح میز هسته ای اقدام نموده است.

لذا باید گفت دولت اعتدال با رویکرد تضعیف دستاوردهای ۸سال گذشته قطعا در دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران در مذاکرات آتی با کشورهای ۵+۱دچار چالش جدی خواهد شد.

لازم به ذکر است خود زنی سیاسی  دولت اعتدال در رویکرد مزبور و نفی دستاوردهای دولت های قبل به ویژه در موضوعات فن آوری هسته ای گریبانگیر دولتمردان دیپلماسی دولت یازدهم را خواهد گرفت ، زیرا قدرت های استکباری با مشاهدۀ انفعال مفرط اعتدالیون و رویکرد  این دولتمردان در کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای هسته ای، قطعا نظام اسلامی را با دیپلماسی تهاجمی خود مورد هجوم و فشار مضاعف قرار خواهند داد که قطعنامۀ ضد ایرانی اتحادیه اروپا را باید منبعث از انفعال مفرط اعتدالیون و ضعف آنها در دفاع از دستاوردهای هسته ای کشور به شمار آورد.

امید است دولتمردان با ترمیم  خبط  سنگین خود در تضعیف دستاوردهای هسته ای کشور ، با تداوم  موفقیت های دولت گذشته در عرصه های فن آوری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند و از خودزنی سیاسی و انکار واقعیات موفقیت های ارزشمند هسته ای دولت های قبل اجتناب نمایند.

 

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا