انتقاد رسایی از وزیر ارشاد

به گزارش بصیر، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس، اظهار داشت : آقای جنتی وزیر محترم ارشاد متاسفانه در طول دوره مسؤولیتش، نشان داده است که خیلی در عملکرد خود بنا ندارد آن مطالباتی را که رهبری و جامعه متدیّنین از وی دارند بجا بیاورد.

وی افزود : آنطور که خودش هم رسماً اعلام کرده: همان طور که قبلی ها نتوانستند توقعات شما را بجا بیاورند؛ من هم نمی توانم. البته من تلاش می کنم برای اینکه این کار را انجام بدهم…. منتها صِرف اینکه او چنین اعتقادی داردکه نمی تواند این مطالبات را عملیاتی کند به نظر من این مسأله خودش یک نوع ضعف هست.

حمید رسایی با اشاره به عملکرد وزیر ارشاد گفت : اگر بخواهم درمورد عملکرد وزارت ارشاد صحبت کنیم عمدتاً باید به جهت گیری هایی که مورد استفاده قرار گرفته توجه کنیم. وقتی به جهت گیری ها نگاه می کنیم می بینیم که متاسفانه باز نوعی إباحه گری در رفتار دولت کاملا معلوم و مشهود است. همین إباحه گری سبب شد که ما سؤالی را از آقای جنتی مطرح کنیم. این سؤال در مجلس هم رای آورد.

وی ادامه داد : در مدیرانی که آقای جنتی به کار گرفته متاسفانه آن اعتقاد راسخ برای مراقبت از صحنه فرهنگی دیده نمی شود. وقتی که آقای جنتی در حوزه نشر کتاب مجوزهایی را صادر می کند که چهره ها و شخصیت هایی را که مسأله دارند و مورد اعتراض جامعه متدینین قرار گرفته اند، اینها همه دست به دست هم داده تا علامت سؤال نسبت به عملکرد آقای جنتی در اذهان درست بشود. اما اینکه الان نسبت به آقای جنتی استیضاح صورت می گیرد باید ببینیم که مجلس جمع بندیش در روزهای  آینده چطور خواهد بود؟

نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس درخصوص گلایه بعضی مسؤولین درمورد کمبود هزینه و امکانات برای کار فرهنگی گفت : اینها متاسفانه بیشتر بهانه است. البته برای حوزه فرهنگ نیاز به سرمایه گذاری هست، چون کار فرهنگی سرمایه زیادی را می طلبد. منتها اگر این رفتارها مدیریت بشوند و هزینه ها در راستای دفاع و ترویج از فرهنگ انقلابی و مومن هزینه شوند، هم بازدهی بیشتری دارد و هم بیشتر جواب و نتیجه می دهد. متاسفانه یکی از اشکالات این است که اساس در جریان فرهنگی کشور حمایت از جریان فرهنگی مومن انقلابی نیست که رهبری در صحبت با خبرگان به آن تذکر و هشدار دادند.

رسایی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ تاکید کرد : برای مقام معظم رهبری حوزه فرهنگ مهم است. نه تنها در این دولت، که در دولت قبل هم برای هزینه کرد بودجه فرهنگی اظهار نگرانی کرده بودند. قبل از آن هم که بارها تذکر داده بودند. چون فرهنگ پایه و اساس بسیاری از حوزه های دیگر است، حوزه اقتصاد، حوزه سیاست، … ریشه همه حوزه ها در فرهنگ است. چون دشمن در این حوزه برای ضربه زدن به نظام سرمایه گذاری می کند، پس برای همین این حوزه برای مقام معظم رهبری اهمیت دارد.

 

 

منبع: اهواز نوین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا