افزایش قیمت خودرو در بازار بی‌رونق

به گزارش بصیر به نقل از فارس، در حال حاضر بازار خودرو و مصرف‌کنندگان این بازار با سردرگمی روبرو هستند و مشخص نیست چه آینده‌ای برای قیمت‌گذاری خودروها وجود دارد.
 
هر سال بعد از تعطیلات عید، بازار خودرو با کاهش قیمت‌ها روبرو می‌شد که امسال این مسئله برعکس اتفاق افتاده است، به طوری که قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا کرده ولی خرید زیادی صورت نمی‌گیرد.
 
طی روزهای ابتدایی امسال، قیمت خودروها با افزایش ۲ درصدی به دلیل مالیات بر ارزش افزوده روبرو شد که این مسئله برای خودروهای داخلی و خارجی اتفاق افتاده است.
 
در حال حاضر نیز بازار رونق زیادی ندارد و مردم فقط شاهد افزایش قیمت‌ها هستند که این رشد قیمت‌ها مصرف‌کنندگان را شوکه کرده و در عین حال، بلاتکلیفی قیمت بنزین نیز بازار خودرو را با سردرگمی روبرو کرده است.
 
* رشد تا ۶ میلیون تومانی قیمت داخلی‌ها
 
طی روزهای اخیر قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۹ میلیون تومان رسیده و مدل صندوق‌دار این خودرو در نوع V8 نیز با رشد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
 
پژو ۴۰۵ نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی این روزها به قیمت ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. مدل دوگانه سوز این خودرو هم با افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
در مورد پژو پارس سال با استاندارد یورو ۴ نیز باید به رشد قیمت ۷۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که قیمت آن به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.
 
قیمت تندر ۹۰ نیز که این روزها با مشکل تأمین صندلی و ایربگ شاگرد روبرو است، افزایش قابل توجهی داشته به طوری که قیمت مدل E1 این خودرو تولید شرکت ایران خودرو با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و مدل E2 این خودرو تولید شرکت ایران خودرو نیز با افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
 
تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۳۹ میلیون تومان معامله می‌شود.
 
در مورد رانا نیز باید به افزایش ۳۰۰ هزار تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کرد.
 
رشد قیمت سمند سال نیز ۵۰۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر این خودرو ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
 
قیمت تیبا هم با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
قیمت مگان هم شاهد افزایش ۲ میلیون تومانی طی روزهای اخیر بوده و در حال حاضر ۹۱ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.
 
در مورد تیانا هم باید به رشد دو میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر ۱۴۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
 
قیمت وانت پیکاپ دو کابین با افزایش ۶ میلیون تومانی به ۸۷ میلیون تومان رسیده که دلیل این مسئله افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو از سوی شرکت و عرضه آن با قیمت ۷۵ میلیون تومان است.
 
* افزایش تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خارجی‌ها
 
در خصوص خودروهای خارجی نیز باید به افزایش ۳ میلیون تومانی قیمت یاریس هاچ‌بک و عرضه آن به قیمت ۸۸ میلیون تومان اشاره کرد.
 
قیمت اسپورتیچ نیز با رشد ۲ میلیون تومانی‌ به ۱۴۳ میلیون تومان رسیده و لکسوس RX350 نیز با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی، این روزها ۴۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
 
قیمت هیوندایی I20 نیز با افزایش یک میلیون تومانی به ۸۱ میلیون تومان رسیده و در مورد آزرا گرانجور نیز باید به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر ۲۰۳ میلیون تومان معامله می‌شود.
 
قیمت سانتافه هم با رشد دو میلیون تومان به ۱۸۰ میلیون تومان رسیده و سوناتا نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، این روزها ۱۳۲ میلیون تومان معامله می‌شود.
 
قیمت بنز E200 در بازار بین ۳۱۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان است و مدل C200 این خودرو نیز به قیمت ۲۵۲ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا