نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» تهدیدی برای فلسطینیان؛ احتمال وقوع فاجعه انسانی

به گزارش بصیر به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ «محمود سعاده» نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نتیجه استمرار تشعشعات هسته‌ای از نیروگاه دیمونا هشدار داد.

وی گفت: آلودگی تشعشعات هسته‌ای مساحت وسیعی از جنوب فلسطین تا شمال آن را دربر می‌گیرد و باعث افزایش بیماری به خصوص سرطان شده است به طوریکه از میان هر سه نفر، یک نفر به بیماری سرطان مبتلاست و علاوه بر آن تغییراتی در نسل جدید فلسطین و ژن‌های آنها بوجود آمده و نتیجه آن نابودی حواس پنجگانه است به گونه‌ای که حدود ۳۰ مورد در جنوب فلسطین وجود دارد که فاقد حس هستند. علاوه بر آن تولد کودکان ناقص الخلقه و مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی از دیگر عوارض این تشعشعات است. 

به گفته وی یک کودک فلسطینی ۱۱ ساله مبتلا به سرطان قلب است در حالی که این بیماری در سطح جهان نادر بوده و از بین ۱۰۰ میلیون نفر، یک نفر در جهان به این بیماری مبتلا می‌شود و همین امر نیز بیانگر خطرات تشعشعات هسته‌ای بر سلامت فلسطینیان است.

سعاده در ادامه اظهار داشت که پژوهش‌های یک کمیته فنلاندی فاش کرد که ۹۵ درصد هوای آزاد در جنوب فلسطین، آلوده به تشعشعات هسته‌ای است.

وی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان باید از دفن زباله‌های هسته‌ای در مناطق کرانه باختری ممانعت کنند.

سعاده در ادامه نابودی نیروگاه هسته‌ای دیمونا را خواستار شد و تصریح کرد که عمر فرضی این نیروگاه از دهه هشتاد قرن گذشته به پایان رسیده است و از اروپایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که با واقعیت کنونی آلودگی تشعشعات هسته‌ای به گونه دیگری برخورد کنند.

انتهای پیام/ر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا