جعبه سیاه هواپیما مالزیایی خاموش شد

به گزارش بصیر،  گروه‌های حاضر در عملیات جست‌وجوی هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی می‌گویند عدم دریافت پالس‌های جدید احتمالا نشانه تمام شدن باتری‌های جعبه سیاه این هواپیماست.


به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پس از آنکه اواخر هفته قبل گزارش‌هایی مبنی بر دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی منتشر شد، چند روزی است که هیچ سیگنالی دریافت نشده و همین امر تیم‌های جست‌وجو را به این جمع‌بندی رسانده که احتمال باتری‌های جعبه سیاه هواپیما تمام شده است.

در صورتی که باتری‌ها واقعا تمام شده و جعبه سیاه از کار افتاده باشد، جست‌وجوگران یکی از مهمترین سرنخ‌ها برای تعیین سرنوشت پرواز مرموز ام.اچ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی را از دست داده‌اند. هفته گذشته نخست‌وزیر استرالیا گفته بود تقریبا اطمینان دارد که پالس‌های دریافت‌شده مربوط به هواپیمای گم‌شده است.

با وجود قطع‌شدن سیگنال‌های دریافتی، عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد و تیم‌ها ناامیدانه به دنبال یافتن بقایا یا هرگونه نشانی از بوئینگ ۷۷۷ گم‌شده هستند.

آخرین بار روز ۸ آوریل (۵ روز قبل) بود که تیم‌های جست‌وجو سیگنالی دریافت کردند. آنطور که بوئینگ اعلام کرده، باتری‌های جعبه سیاه هواپیما تا یک ماه می‌تواند دوام بیاورد، که این بازه زمانی هم مدت‌هاست که پایان یافته است.

 

منبع: فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا