“فوتبال” بلای جان فرزند دیکتاتور لیبی

به گزارش بصیر،  «الساعدی قذافی» فرزند رهبر مخلوع لیبی که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، هفته آینده به اتهام قتل ۲۰ نفر از تماشاگران فوتبال در سال ۱۹۹۶ محاکمه خواهد شد.

روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف با انتشار گزارشی نوشته است که براساس تحقیقات صورت گرفته پس از سرنگونی رژیم سابق لیبی، الساعدی قذافی فرزند «معمر قذافی» رهبر مخلوع این کشور، در حادثه قتل تماشاگران و کشته شدن یکی از مربیان سابق فوتبال لیبی دست داشته است.

در بازی نهایی لیگ فوتبال لیبی در سال ۱۹۹۶ ، محافظان الساعدی به استادیوم فوتبال در طرابلس هجوم آورده و با تیراندازی به سمت تماشاگران ۲۰ نفر از آنها را کشته اند.

برخی از شاهدان آن حادثه گفته‌اند که الساعدی در آن زمان پشت درهای استادیوم حضور داشته. به گفته شاهدان هنگامی که تیم الاهلی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید، تماشاگران به شادی پرداختند اما الساعدی گمان کرد که تماشاگران در حال اعتراض به نتیجه هستند.

«مصباح شنقب: دروازه‌بان تیم الاهلی در آن دوره از بازی ها، به روزنامه دیلی تلگراف گفته است: تماشاگران شادی می‌کردند و به نتیجه اعتراضی نداشتند، هنگامی که تیراندازی شد، زمین گیر شدم.

«حسین سالم» یکی از تماشاگران گفت: محافظان الساعدی برای مدت ۱۵ دقیقه به سمت تماشاگران تیراندازی کردند و در جریان این تیر اندازی ۲۰ نفر کشته شدند.

قرار است علاوه بر الساعدی القذافی، «عبدالله السنوسی» رئیس سازمان اطلاعات لیبی به عنوان یکی از متهمان اصلی این قتل عام در دادگاه حضور یابد.

علاوه بر این پرونده، الساعدی همچنین به اتهام دست داشتن در قتل بشیر الریانی بازیکن و مربی سابق تیم طرابلس در سال ۲۰۰۶ ، محاکمه می‌شود.

الریانی یکی بارزترین منتقدان معمر القذافی رهبر برکنار شده لیبی بود. او در سال ۲۰۰۶ ناگهان ناپدید شد اما پس از چندی فرزندانش جسد بی جان او را در یکی از بیمارستان های طرابلس پیدا کردند.

الساعدی القذافی تا پیش از سرنگونی رژیم پدرش در سال ۲۰۱۱ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال لیبی و رئیس افتخاری تیم فوتبال الاهلی این کشور بود.

 
 
منبع: فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا