نقش خاتمی در دولت روحانی /پروژه تطهیر سازی در رسانه های اصلاح طلب

به گزارش بصیر، حدود یک هفته قبل از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که محمد خاتمی یکی از عناصر فتنه ۸۸ برای اولین بار پس از فتنه ۸۸ بر روی روزنامه ها آمد.

شرکت در یک مراسم عروسی که از یک طرف خاتمی و از طرف دیگر هاشمی رفسنجانی وکالت عروس و داماد را بر عهده گرفته تا عروس و داماد را عقد کنند.

این جشن ساده در هیاهوی انتخابات باعث شد تا کسی زیاد به روزنامه ابتکار خرده نگیرد که چرا پس از ۴ سال هنجار شکنی کرده است.

 

مراسم بزرگداشت بازیگران تا شرکت در نکوداشت شخصیت های مختلف، دیگر مناسباتی بود که آرام آرام حضور یکی از سران فتنه را در صفحه یک روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب عادی کرد و در ادامه حتی تذکرها هم نتوانست این روند را کند کند.

اما این روزها نه تنها  کسی به خاطر حمایت از خاتمی تذکر نمی دهد؛ بلکه صحبت از این شخص به عنوان یکی از سران فتنه گاهاً افتخار نیز شمرده می شود.

رسانه های زنجیره ای در اقدامی هماهنگ هر روز قسمتی از صفحات خود را به بازتاب سخنان خاتمی و هاشمی اختصاص دادند؛ حالا دیگر فعالیت اجتماعی خاتمی نیست که در رسانه ها منعکس می شد؛ بلکه ملاقات های سیاسی و سخنان سیاسی وی نیز در این رسانه ها به چاپ می رسد.

در انتخابات ۹۲ پس از کنار کشیدن عارف و در نهایت انتخاب روحانی به عنوان ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان گرایش زیادی به روحانی پیدا کردند و حتی در شرایطی از دولت دهم سهم خواهی نیز کردند.

بررسی حضور رسانه ای خاتمی نشان از تلاش حساب شده و محتاطانه روزنامه های زنجیره ای به منظور عادی سازی حضور وی در رسانه ها و در نتیجه عرصه فعالیت های سیاسی کشور و بازسازی چهره ای دارد که در فتنه ۸۸ تمام تلاش خود را برای حمایت از سران خیانتکار این جریان به کار گرفت و بعنوان یکی از سران فتنه به افکار عمومی معرفی شد.

هرچند با شروع سال جدید و ملاقات علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خاتم همچنین صحبت های این دو نفر در خصوص موضوعات فرهنگی کشور و شعار سال، جنتی را تا پای استیضاح هم به مجلس کشاند اما نشان داد دولت یازدهم ابایی از ارتباط گیری با سران فتنه ندارد.

پس از ملاقات جنتی سایت مرتبط با خاتمی لیست بلندی از دولت مردان و افراد دولتی که به ملاقات خاتمی رفته بودند را منتشر کرد که نشان داد دولت تا حد زیادی گرایش به این شخصیت سیاسی دارد.

از طرف دیگر درجلسه ای که چندی پیش برگزار شده است، خاتمی گفته که من به روحانی هم گفته ام که اگر او نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کم اهمیت باشد و نتواند پاسخ مطالبات مردم را بدهد، دولتش بیشتر از ۴ سال دوام نخواهد آورد.

وی افزوده است: تنها کسی که در این مدت در دولت خوب عمل کرد، توفیقی در وزارت علوم بوده است که کاملا تفکرات اصلاح‌طلب داشت، اما روحانی از او حمایت نکرد و او کنار رفت؛ باید امثال توفیقی در دولت زیاد باشند.

خاتمی گفته که بعید می‌دانم که روحانی به مطالبات اجتماعی مردم پاسخ دهد؛ چرا که او آدم  محافظه کاری است و سعی خواهد کرد دنبال سیاست خارجی و اقتصاد برود در حالی‌که پاشنه آشیل دولت مسائل اجتماعی است.

هرچند از نیمه دوم سال گذشته تا کنون حضور خاتمی در رسانه ها پررنگ شده است و در ابتدای سال ۹۳ وابستگی فکری وزرای دولت یازدهم به خاتمی مشخص شده است اما هنوز رئیس دولت یازدهم درباره اظهارات خاتمی درباره وی سکوت کرده است.

رئیس دولت یازدهم از طرفی با وزرایی کار می کند که گرایشات اصلاح‌طلب دارد و از طرف دیگر خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه که هنوز هم بسیاری وی را یک اصلاح‌طلب می دانند زبان نقد را به روی دولت گشوده است و روحانی را به نقد و چالش می کشد.

هرچند به نظر می رسد پروژه تطهیر خاتمی در رسانه های اصلاح طلب نتیجه خوبی داشته است و ارتباط وزرای کابینه با خاتمی به مراحل بسیار پیچیده ای نزدیک شده است؛ اماباید منتظر ماند و دد روحانی تا چه زمانی در مقابل اصلاح‌طلبان سکوت می کند؟

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا