اگر مسئولان بر اهمیت “اخلاق فرهنگی در جامعه” واقف بودند، از بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۳ کاسته نمی شد

به گزارش بصیر، محمدعلی باشه آهنگر از سینماگران برجسته ی حوزه ی دفاع مقدس در مورد سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و نام گذاری سال ۹۳ به عنوان سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” به خبرنگار ما گفت: رهبر معظمانقلاب سالهاست که بر مسائل فرهنگی تاکید وی‍ژه ای داشته اند و همچنین ایشان بیش از یک دهه است که در مورد تهاجم فرهنگی و لزوم جدی گرفتن این امر هشدار داده بودند.

باشه آهنگر افزود: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ جهادی باید وسیع تر در حوزه فرهنگ فعالیت کنیم، در حقیقت اخلاق فرهنگی باید در تمام مناسبات ما در جامعه رعایت شود. در این بین فقط سینما نیست که دراین محدوده قرار می گیرد.

 

ax 1

از چپ به راست؛ محمدعلی باشه آهنگر، حسین علیزاده و سعید ملکان در پشت صحنه‌ی فیلم سینمایی ملکه

 وی تصریح کرد: اگر مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت “اخلاق فرهنگی در جامعه” واقف بودند هیچ گاه از بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۳ کاسته نمی شد.

اما با توجه به تورم ۳۵ درصدی اسفندماه و کاهش هشت درصدی بودجه فرهنگ در سال جدید قطعا” با کمبود بودجه ی فرهنگی روبرو خواهیم بود که این موضوع مشکل ساز خواهد شد، امیدوارم مسئولان فرهنگی ضمن بهره بردن از فرمایشات رهبر انقلاب به بهبود اوضاع فرهنگی کشور بپردازند.

 این سینماگر حوزه ی دفاع مقدس یادآور شد: وقتی می بینیم که رهبر فرزانه ی انقلاب علاوه بر همه ی مشغله ها، به موضوع و مقوله ی فرهنگ و سینما توجه می کنند نشان از این دارد که این حوزه حساس از دغدغه های ایشان محسوب می شود.

باشه آهنگر در پایان گفت: جای بسی خوشحالی است که ایشان به “سینما” علی الخصوص “سینمای دفاع مقدس” توجه و تاکید خاصی دارند. که به عقیده ی من توجه ایشان به حوزه ی سینما موجب می شود تا کار ما سینماگران هم حساس تر و دشوار تر شود.

گفتنی است، محمدعلی باشه آهنگر از جانبازان دفاع مقدس و متولد ۱۳۴۱ در آبادان است که فیلمسازی را از سال ۱۳۷۷ آغاز نمود و فیلم‌ های سینمایی “بیداری رویاها، فرزند خاک، نبات داغ، نیمه گمشده و ملکه” از آثار وی در مقام کارگردان می باشد.

 

منبع: تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا