پیرامون تلاش جریان لیبرال داخلی برای تمدن غربی

امامزاده تراشی جماعت روشنفکر بیمار در ایران از ریچارد فرای جاسوس

به گزارش بصیر،  جماعت روشنفکر بیمار در ایران، حاضرند ایران را فدای یک ایران شناس کنند. اساساً آنها به استقلال می خندند و به آزادی در برابر سلطه آمریکا نهایت تأسف می خورند و بیشتر در هوس آزادی در برابر خداوند می جنگند.


این گروه بی هویت و بی ریشه در ایران، ابتدا سعی کردند که از «سنت»، چوب دو سر طلا بسازند. سنت صحیح گذشتگان و دین را به تقلید از امثال وُلتر به تمسخر بگیرند و آن را زیر چرخ های خشن تجدد له کنند و از سویی، بی ریشگی خود را لای تب آلودی به برخی عناصری سنتی با اهداف مدرن پنهان کنند.

از این رو، به تقدیس قهوه خانه و چاپارخانه و مفرغ کهنه و تعمیر بت و شاه و شاه بازی پرداختند تا این عناصر نوستالوژیک را به خدمت ان جی اُ های غربزده در آورند؛ و از این طریق نیز سنت را به بردگی ببرند.

البته آنان توانستند برخی را دور قلیان جمع کنند و با همین دود، داد بزنند که ما هم هستیم. با این حال، جامعه ایران، دارای یک مزیت بزرگ دیگر است که جماعت روشنفکر را همزمان با جماعت وهابی تکفیری کلافه کرده است؛ مفهومی به اسم «امام» و «امامزاده» و بقاع متبرکه.

وقتی هر سال ده ها میلیون نفر به اماکن متبرکه و امامزاده ها می روند و معماری اسلامی و ارزشهای اسلامی را باز اندیشی می کنند و خود را با آن تراز می کنند، حسادت جماعت بی ریشه را برانگیخته است و وقتی نمی توانند به سبک تکفیری ها، اماکن متبرکه را تخریب کنند، فکر می کنند بتواند با مبارزه مثبت و امامزاده تراشی به هدف برسند؛ تا قبر امثال ریچارد فرای، جاسوس سیا، همزمان که نماد معماری و تمدن غرب است، ضد ارزشهای ضد بشری غرب و وابستگی به ام الفساد قرن و شیطان بزرگ و قبله آمال شان  را کمک کند؛ به قولی، قلیانی باشد که یک مشت ورشکسته را دور خود جمع کند.

گویا ریچارد فرای خواسته است که در اصفهان به خاک سپرده شود؛ اگر چنانکه وزیر خارجه ایران گفته، بزرگترین ایران شناس بود، باید می دانست که مناسبت فرهنگی و مذهبی ایران بر چه مداری می چرخد. بعید است که شناخت وی از ایران بیش از مستر همفر بوده باشد. مهمترین کار جاسوس، شناخت از منطقه هدف است. البته برای من ثابت نشده است که ریچارد فرای بر ضد ایران جاسوسی می کرده است؛ اما می دانم که اگر دلش برای اصفهان می سوخت، باید وقتی بمب های صدام با حمایت آمریکا بر سر اصفهان می ریخت، کاری می کرد.

وقتی که ایراباس ایران را با حدود ۳۰۰ نفر زدند، باید حرفی می زد، وقتی کودکان سرطانی اصفهان را تحریم دارو کردند، باید چیزی می نوشت؛ و البته از نظر ما راشل کوری یک آمریکایی است که روح ایران در تنش بی قراری می کرد و و حاضریم قبرش را به کشورمان دعوت کنیم؛ اما ریچارد فرای که در وقت کشتار و ظلم آمریکا به ایران در حال جاسوسی برای منافع سیا بوده است، در ایران جایی ندارد.

برخی از جماعت متمدن غربزده در پندار آنند که پس از قلیان، ریچارد را بهانه ای برای درو هم جمع شدن کنند. چرا وندی شرمن که می گوید در ژن ایرانی ها فریب است، اجازه می دهد یک دانشمند فریخته و همکار سیا را در اصفهان و مهد نیرنگ!؟! دفن کنند؟ آیا غربی ها می توانند، جاسوس سیا و امامزاده تمدن مدرن را در شهر سنت دفن کنند؟

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا