اختصاصی/فرمانده سازمان بسیج اصناف استان خبر داد

فیلم مستند شهید شاخص اصناف مازندران در فریدونکنار ساخته می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سرهنگ پاسدار محمد خوبکار در نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در سال ۹۲ از حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار خواسته ایم تا شهیدی را با شاخصه های مشخص به سازمان معرفی نماید که در جمع بندی به شهید علی اختیاری امیری از صنف زرگران از شهرستان فریدونکنار رسیدیم.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که در اتاق اصناف ایران در مرکز کشور برگزار شد مقرر شد تا قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای بسیج اصناف در شهریورماه، یادواره شهدای بسیج اصناف هر شهرستان برگزار گردد و زندگی نامه شهدای شاخص در قالب فیلم مستند و کتاب تهیه و تدوین شود.

فرمانده سازمان بسیج اصناف استان، عنوان داشت: لازم به ذکر است برخلاف نظر بسیاری که شهدا از طبقه محروم و مستضعف جامعه بوده اند وی کسبه شهرستان فریدونکنار بود و شغل زرگری و لوکس فروشی داشت.

خوبکار یادآور شد: اصناف در دوجبهه جنگیدند، ضمن آنکه از جنگ پشتیبانی و حمایت کردند خود به عنوان رزمنده جان خود را نثار نمودند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۳۰ شهید اصناف در استان مازندران شناسایی شده اند، اظهار داشت: بیش از ۱۰ درصد شهدای اصناف استان مازندران متعلق به شهر سردار ملی شهید حاج حسین بصیر است.

فرمانده سازمان بسیج اصناف استانتصریح کرد: دغدغه اصلی بسیج اصناف در شهرستان و استان این است که در حد توان از مشکلات این قشر زحمتکش جامعه کم شود.

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایجاد شد تا مردم بتوانند آزادانه حرف های خود را اعلام کنند و یکی از جاهایی که این حرف ها به راحتی گفته می شود، بسیج است، در واقع بسیج باید زبان گویای آن قشر خود باشد، چون بسیج مردم است و شخص نیست.

وی با بیان اینکه امروز دفاع از مملکت و نظام، فریاد رسای بسیج است، گفت: تاکنون۲۰ هزار بسیجی اصناف صاحب پرونده و سازماندهی شده اند.

در ادامه این نشست مهدی باقرزاده فریدونی رئیس اتاق اصناف شهرستان فریدونکنار ضمن تقدیر از مسئول سازمان بسیج اصناف استان مازندران به خاطر معرفی شهیدی از این شهر به عنوان شهید شاخص اصناف در سال ۹۳، اذعان داشت: افتخار داریم که تاکنون ۸ یادواره شهدای اصناف شهرستان را برگزار نمودیم که از این لحاظ در کشور سرآمدیم و همچنین نهمین یادواره شهدای اصناف را نیز قبل از کنگره برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان از تعامل بسیار خوب حوزه بسیج اصناف و اتاق اصناف فریدونکنار خبر داد و گفت: اتاق اصناف در کنار حوزه بسیج اصناف همراه و همدل با هم ماموریت های بسیج را اجرایی می کنند و کوچکترین دغدغه ای را برای برگزاری مراسم ملی مذهبی ندارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا