ابلاغ سیاست های مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط رهبری

به گزارش بصیر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش کشوری اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون‌زا که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر آن اهتمام ورزیدند، اظهار کرد: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و سیاست‌های اصل ۴۴ و سیاستهای اقتصاد مقاومتی اضلاع حل مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: سیاست‌های اصل ۴۴ حدود و محدوده فعالیت‌های خصوصی، عمومی و مردمی را علامت‌گذاری کرده و چشم انداز ۱۴۰۴ اهداف آرمانی اقتصاد اسلامی ایرانی را ترسیم می کند و اقتصاد مقاومتی مانند راهی است که به سمت هدفی به نام چشم‌انداز می‌رود و با توجه به آن می‌توانیم در راه و مسیر و اهداف درست حرکت کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه انظام جمهوری اسلامی در مذاکرات به دنبال پوچ کردن تبلیغاتی که علیه انقلاب اسلامی و منزوی کردن دشمنان انقلاب و اسلام است و اقتصاد مقاومتی مکمل دیپلماسی است خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی می‌خواهد از این فرصت رفع موانع با استفاده از دیپلماسی انقلابی، اقتصاد داخلی را به شکوفایی برسانند.

به گفته رضایی، جهاد سوم ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حلقه گمشده اقتصاد و دفاع را محکم گرفته و بنده تعجب می‌کنم چرا برخی از بچه‌های انقلاب، فرهنگ را در مقابل اقتصاد قرار می‌دهند اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت اقتصاد در برابر تحریم ناپذیر بودن است.

وی تصریح کرد: ارزشها و مولفه های اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ است و هر دوانفکاک ناپذیرند و مسئولان باید هر دو را همزمان اجرایی کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ۲ هدف مهم تحریم‌ناپذیر کردن و استفاده از فرصتی برای به شکوفایی رساندن اقتصاد کشور است، گفت: از دل تحریم‌ها باید اقتصاد ایران را به شکوفایی برسانیم و تورم که باید آن را مالیات غیر مشروع از مردم نامید در همه دولتهای سابق وجود داشته است و باید هرچه سریعتر کاهش پیدا کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که در مقابل تحریم‌ها غربی‌ها و آمریکایی‌ها را همانند جنگ تحمیلی به زانو در آوریم به طوری که آنها اذعان کنند که تحریم‌ها کاری اشتباهی بوده است و به ضرر خودمان وضع کرده ایم.

رضایی در خصوص مذاکرات هسته ای با بیان اینکه برای نتیجه گیری درباره ی مذاکرات هسته زود است گفت: اگر از حق خودمان عقب نشینی کنیم آنها گستاخ تر خواهند شد و در مسئله نمایندگی ایران در سازمان ملل باید محکم بر موضع خودمان بایستیم و در برابر قطعنامه ای که جوکی بیش نبود موضع انفعالی نگیریم.

وی تصریح کرد: تا الان در مذاکرات موفق بوده ایم و دیوار تحریم ها ی بین المللی شکاف برداشته استو صادرات نفت ایران به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: باید یک بسیج همگانی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت بگیرد و در آینده نزدیک سیاستهای کلان مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی رهبری ابلاغ خواهد شد.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا