ترور یک معلم در راسک همزمان با سفر روحانی

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان سیستان و بلوچستان، بار دیگر جوخه‌های ترور دست به کار شده و جان هموطن دیگری را برای نشان دادن خود‌شان گرفتند.

صبح امروز سومین سفر استانی رئیس جمهور یازدهم، در حالی به مقصد استان سیستان و بلوچستان آغاز شد که همزمان با آن، در شهر راسک (مرکز شهرستان سرباز) در عملیاتی تروریستی، یکی از شهروندان به شهادت رسید. 

حسین علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه امروز صبح «جواد نوروزی»، یک فرهنگی شاغل رسمی آموزش و پرورش استان سیستان‌ و بلوچستان ـ که در روستای حیط در ۳۵ کیلومتری شهرستان راسک مشغول به خدمت بود‌ ـ به ضرب گلوله افراد نا‌شناس ترور شد. 

وی افزود: این معلم پایه ششم، هنگام رفتن به محل کار با سلاح گرم مورد حمله موتورسواران قرار گرفت و به ضرب پنج گلوله به شهادت رسید. 

شهریاری در ادامه با اشاره به تسلیت نماینده ولی فقیه در استان به خانواده شهید عزیزی، افزود: این حادثه پیش از ورود رئیس جمهور و همراهان روی داده بود؛ بنابراین، آیت‌الله سلیمانی که مسئولیت خیر‌مقدم گویی به رئیس جمهور در وزرشگاه ۱۷ شهریور را عهده‌دار بود، سخنان خود را با تسلیت به خانواده معلم شهید آغاز کرد و بدین ترتیب مسئولان را در جریان این اتفاق قرار داد.

این نماینده مجلس، وقوع حوادث متعددی از این دست در منطقه را ناشی از عدم قاطعیت مسئولان دانست و با تأکید بر برنامه داشتن تروریست‌ها در این حوادث، گفت: مدت‌های مدیدی ا‌ست که سرقت مسلحانه، گروگان گرفته شدن و خطراتی از این دست، گریبان مردم‌ به ویژه شیعیان را گرفته و گروه‌های تندرو وهابی از هر فرصتی برای ضربه زدن به وحدت و امنیت در منطقه بهره می‌گیرند. 

وی در ادامه با اشاره به حادثه گروگان‌گیری مرزبانان و بلاتکلیف ماندن وضعیت تحویل پیکر شهید دانایی‌فر و آشکار شدن اختفای گروهگ تروریستی جیش در پاکستان، افزود: از دید مردم استان، پاکستان کشوری دشمن است که با جا دادن تروریست‌ها و وابستگان تندروهای وهابی‌ در چند سال اخیر، موجبات شهید و مجروح شدن بیش از ۵۰۰ تن از شهروندان را فراهم آورده که اکثریت قریب به اتفاق این افراد از میان شیعیان بوده‌اند. 

نماینده زاهدان با بیان اینکه تروریست‌ها ‌گاه با سوءاستفاده از کشته‌شدگان درگیری‌های قبیله‌ای و اسلحه کشیدن‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به روی هم، مسائلی را مطرح می‌کنند که واقعیت ندارد، گفت: آنچه کمتر به اخبار راه می‌یابد، دست‌اندازی‌های فراوان این تروریست‌ها به کشورمان است که‌ گاه به شکل ترور یک معلم خود را نمایش می‌دهد؛ درست مثل اتفاقی که چند ماه پیش برای کارمند بهداشت و درمان خاش رخ داد که دزدیده شد و پس از مدتی، تروریست‌ها پیکر بی‌جانش را پس فرستادند. 

وی در پایان با بیان اینکه دیپلماسی لبخند در مقابل پاکستانی‌ها جواب نمی‌دهد، خواستار برخورد با مقامات پاکستانی در رابطه با این ترور‌ها شد و گفت: اگر اینچنین نکنیم، به مانند آنچه تاکنون رخ داده، باید گفت ‌در دیپلماسی به پاکستانی‌ها باخته‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا