مقام های پاکستانی برتقویت روابط با ایران تاکید کردند

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا، شخصیت های سیاسی وفرماندهان ارشد نظامی پاکستان، سفرا، دیپلمات ها، نمایندگان ووابسته های نظامی کشورهای خارجی مقیم اسلام آباد درمراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که درهتل بین المللی سرینای اسلام آباد به میزبانی ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان برپا شده بود، این روز مهم را به مردم, رهبر معظم انقلاب اسلامی, دولت وارتش غیور ایران, تبریک و تهنیت گفتند.

این مراسم با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد وپس از آن سفیر کشورمان و سید ˈاطهر حسین بخاریˈ معاون فرمانده نیروی هوایی پاکستان بعنوان نماینده دولت و ارتش این کشور در این مراسم به میهمانان خارجی و شخصیت های پاکستانی خوشامد گفتند.

وابسته های نظامی کشورهای خارجی مقیم پاکستان ازجمله ˈروسیه، چین، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، استرالیا، سوئد، جمهوری چک، ایتالیا، سودان، لهستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، مصر، عمان، لیبی، قزاقستان، اوکراین، هند، رومانیˈ بهمراه ده ها نفر از نمایندگان نظامی کشورهای آفریقایی واروپایی درکنار جمع کثیری از فرماندهان نیروی زمینی، دریایی، هوایی و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) دراین مراسم حضور داشته و به طور جداگانه این روز را به سرهنگ ˈمنوچهر اصلانیˈ وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد تبریک گفتند.

شماری از شخصیت های سیاسی پاکستان حاضر در این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر تقویت هر چه بیشتر روابط وهمکاری های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه های مختلف تاکید کردند.

مارشال سید اطهر حسین بخاری معاون فرمانده نیروی هوایی پاکستان در گفت و گو با ایرنا؛ این روز بزرگ را به نیروهای مسلح کشورمان تبریک و برای موفقیت آنها در ماموریت های دفاعی و حفظ منافع جمهوری اسلامی در منطقه آروزی توفیق کرد.

ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان دراسلام آباد هم ضمن تبریک و گرامیداشت سالروز ارتش گفت : ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروهای مسلح کشورمان حافظ و مدافع آرمان های انقلاب اسلامی ایران در جهان می باشد.

وی با اشاره به روابط نزدیک ایران وپاکستان افزود: همکاری دو کشور در سطح خوبی قرار داشته و رزمایش مشترک اخیر میان نیروهای دریایی ایران و پاکستان در آبهای خلیج فارس و همچنین تصویب لایحه توافقنامه امنیتی میان تهران و اسلام آباد از سوی مجلس شورای اسلامی بیانگر تعمیق روابط و همکاری های دوستانه میان دو کشور است.

سفیر کشورمان تاکید کرد: سفر آتی ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان به ایران نیز در تحکیم روابط دوجانبه بسیار حائز اهمیت بوده و فرصت های جدیدی در جهت گسترش همکاری های دوسویه ایجاد می کند.

سرهنگ ˈمنوچهر اصلانیˈ وابسته نظامی سفارت کشورمان در پاکستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران , روز نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در جهان است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بعد از پیروی انقلاب دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند در عرصه تولیدات تجهیزات دفاعی در حوزه های زمینی، هوایی و دریایی موفقیت های زیادی کسب کنند.

سردار ˈمحمد یوسفˈ وزیر فدرال امور مذهبی پاکستان نیز در گفت وگو با ایرنا روابط تهران و اسلام آباد را برادرانه خواند و تاکید کرد: دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان بدنبال اتخاذ سیاست های مستقل خارجی بوده و گسترش روابط با کشورهای اسلامی به ویژه تحکیم تعاملات با جمهوری اسلامی ایران در اولویت کاری دولت اسلام آباد قرار دارد.

ˈشیخ رشید احمدˈ نماینده مجلس ملی و رییس حزب عوامی مسلم لیگ پاکستان نیز در گفت و گو با ایرنا , از ارتقای سطح همکاریهای دو کشور در تمامی زمینه ها استقبال کرد و گفت: پیشرفت و دستاوردهای چشمگیر ایران در حوزه دفاعی و نظامی برای مردم و دولت پاکستان امیدوار کننده بوده وما پیشرفت های ایران را به نوعی توسعه برای کشورهای اسلامی به ویژه پاکستان می دانیم.

ˈمولانا امیر الزمانˈ نماینده حزب ˈجمعیت علمای اسلام شاخه فضلˈ در مجلس ملی پاکستان نیز بر نزدیکی و تقویت روابط دوجانبه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: دوستی ایران و پاکستان ابدی بوده و در زمان های آتی نیز ما شاهد گسترش بیشتر این تعاملات خواهیم بود.

وی با اشاره به سفر آتی نواز شریف به تهران گفت: روابط نزدیک ایران و پاکستان برای وحدت امت اسلامی و شکست توطئه دشمنان علیه جهان اسلام ضروری است.

در حاشیه این مراسم با شکوه تصاویری از دستاوردهای دفاعی و نظامی کشورمان و همچین نمایشگاه سمعی و بصری مربوط به تولیدات صنایع دفاعی و خودکفایی نیروهای مسلح کشورمان , برنامه ها و تولیدات هسته ای در بخش صلح آمیز مهندسان ایرانی و تصاویری از هشت سال دفاع مقدس با همکاری دفتر رایزنی فرهنگی و دفتر وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد که با استقبال کم نظیر شرکت کنندگان روبرو گردید.

این مراسم با ضیافت شام به افتخار میهمانان پاکستانی و خارجی مقیم اسلام آباد از سوی سفارت کشورمان به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا