آیت الله جوادی آملی در دیدار مسؤولان دابو و دشت سر آمل:

بیکاری در مازندران معنا ندارد / ماهواره خانواده را متلاشی می‌کند / پیامبر (ص) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور

به گزارش بصیر به نقل از  خبرنگار بلاغ در شهرستان آمل،حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی شب گذشته در دیدار امام جمعه و مسؤولان دابو و دشت سر شهرستان آمل، با اشاره به این که استان مازندران دارای مواهب الهی است که کمتر به آن توجه شده است، گفت: استان مازندران دارای مواهب الهی وامکانات بالقوه ای است که دیگر استان‌های کشور ندارد و بعضی از کشورها که به اندازه مازندران هستند صادرات فراوان دارند.

وی ادامه داد: ما با این همه مواهب الهی علاوه بر اینکه نیازهای استان خود را رفع کنیم می‌توانیم نیاز‌های دیگر استان‌ها هم رفع کنیم.

بیکاری در مازندران معنایی ندارد

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: استان مازندران یک برتری نسبت به دیگر استان‌های مرزی دارد و آن این است که در آن استان‌ها به جهت هم مرز بودن بادیگر کشورهای منطقه همواره با قاچاقچیان و تروریست درگیر هستند، اما استان مازندران در امنیت بسر می‌برد.

وی با اشاره به این که مازندران با داشتن آب فراوان، شیلات، زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها متمایز با دیگر استان‌های کشور است، افزود: در چنین استانی بیکاری معنایی ندارد و مسؤولان استانی و شهرستانی تلاش کنند تا مشکل بیکاری در استان حل شود.

علامه جوادی آملی اظهار داشت: اگر بتوانیم کشاورزی و دامپروری را احیا کنیم می‌توانیم در این بخش خیلی از نیازهای کشور را رفع کنیم و نیازی به بیگانگان نداشته باشیم و بهتر می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

پشت میز نشستن هنر نیست

وی گفت: کار برای علم این است که فلان کار را بهتر سامان بخشیم نه اینکه پشت میز بنشینیم؛ پشت میز نشستن هنر نیست.

عالم بزرگ جهان اسلام با بیان این که خداوند دوست دارد که ما اکرامانه زندگی کنیم تصریح کرد: خدا نمی‌خواهد که شکم مان را سیرکند، خدا می‌خواهد ما را اکرام کند نه اطعام که در نظام اسلامی‌زیبنده نیست که به دنبال اطعام باشیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: در نظام اسلامی‌مزدوری مکروه است؛ مزدور شکمش سیر است، پول دارد، حقوق دارد چون مزدور است و در فرهنگ دینی اشاره شده است که ما می‌خواهیم کریمانه زندگی کنیم نه با شکم سیر و کسی که خود را تامین می‌کند با مزدوری خیلی فرق است.

وی بیان داشت: کسی که قدرت مالی نداشته باشد حرکت و پویایی ندارد، در واقع ستون فقرات آن قابل حرکت نیست و نمی‌تواند مقاومت کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که کسی که پویایی و تحرک نداشته باشد در برابر ظالم کوتاه می‌آید اشاره کرد: کسی که دستش وجیب اش خالی باشد زبانش به چاپلوسی باز می‌شود واز چاپلوسی به تملق گوئی روی می‌آورد.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرمود من نمی‌خواهم که بندگان من مزدور زندگی کنند و شکمشان را نمی‌خواهم سیر کنم بلکه می‌خواهم عزت آنها را تامین کنم و ما هرگز قانع نشویم که مزدور دیگری باشیم و باید کار کنیم.

پیامبر(ص) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور

دانشمند جهان اسلام خاطرنشان کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام دست کسی را بوسید دست کارگر بود نه دست مزدور.

علامه جوادی آملی اظهار داشت: استان مازندران قدم به قدم آن زیارتگاه امامزادگان عزیز است و سید بزرگوار ناصر الحق اطروش آمدند به منطقه و اسلام و احکام آن را به مردم آشناکردند تا مردم مازندران شیعه شدند.

وی ادامه داد: در حماسه ششم بهمن آمل در هر یک دقیقه یک شهید یعنی ۴۰ شهید در ده ساعت را تقدیم انقلاب کردیم دربرابر دشمنانی که دارای امکانات وتجهیزات نظامی‌بودند و اینها سند پرافتخار شرف ما است.

ماهواره خانواده را متلاشی می‌کند

مفسر بزرگ قران کریم خاطر نشان کرد: نماز جمعه را به برکت امام و شهدا داریم و نماز جماعات را حفظ کنیم؛ مراقب باشیم تا ماهواره‌ها به منازل ما نیاید که عزت و شرف ما را می‌برد، خانواده را متلاشی می‌کند؛ درکشورهای غربی علت اصلی بی بند و باری وجود ماهواره است.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان اشاره کرد: سنتی را که از گذشتگان برای ما به ارث گذاشته شده را حفظ کنیم؛ دور هم بودن علاوه بر ایجاد امنیت می‌تواند برکات در اقتصاد اثر گذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا