آمریکا ۴۵۰ میلیون دلار دیگر از درآمدهای بلوکه شده ایران را آزاد کرد

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، واشنگتن در شرایطی ۴۵۰ میلیون دلار دیگر از درآمدهای بلوکه شده ایران را آزاد کرده که این مساله نشان می دهد مقام های آمریکایی ظاهرا پایبند به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ژنو بوده اند.

بر اساس این گزارش ایران و ۶ قدرت جهانی شامل انگلیس، چین، روسیه، فرانسه، آمریکا و آلمان ۲۴ نوامبر گذشته در شهر ژنو به توافق موقت هسته ای دست یافتند که بر اساس آن ایران موافقت خود را با تعلیق بخشی از فعالیت های هسته ای در ازای لغو بخشی از تحریم های ظالمانه و غیر قانونی اعلام کرده است. اجرای این توافق هسته ای از ۲۰ ژانویه آغاز شده و ۶ ماه اعتبار خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در شرایطی از آزادی ۴۵۰ میلیون دلار دیگر از درآمدهای بلوکه شده ایران خبر داده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است، ایران به کلیه تعهدات خود پایبند بوده است. ماری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: همه طرف ها به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ژنو عمل کرده اند. تا زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند باشد قدرت های جهانی نیز تعهدات خود را عمل خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس تاییدیه اعلام شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مطابق با تعهدات آمریکا در چارچوب توافق هسته ای ژنو، وزارت دارایی آمریکا گام های لازم برای آزادی ۴۵۰ میلیون دلار دیگر از درامدهای بلوکه شده ایران را برداشته است.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در این رابطه اعلام کرد: “ما می‌توانیم تأیید کنیم که اقدامات لازم با حسن نیت تمام را برای اجرای برنامه اقدام مشترک برای تسهیل آزاد کردن مبالغ مشخص شده ایرانی‌ها، برداشته‌ایم.”

یوکیا آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود: من می توانم به شمار بگویم که اقدامات صورت گرفته از سوی ایران مطابق با برنامه بوده است. دور آتی مذاکرات ایران و ۵+۱ در سطح کارشناسی قرار است ۵ می در شهر نیویورک آمریکا برگزار شود. دور بعدی مذاکرات هسته ای در سطح مقام های عالی رتبه دو طرف نیز ۱۳ ماه می در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا