تحلیل عجیب قدرت الله علیخانی در مورد انتخابات آینده

احمدی نژاد به تاریخ پیوست/ جبهه پایداری در مجلس دهم جایی ندارد/ ۹۰ درصد مجلس نهم در مجلس دهم تغییر می کند

به گزارش بصیر،  قدرت الله علیخانی ، نماینده ادوارششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی که این روزها در کسوت مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خانه ملت حضور دارد را اگر نخستین نماینده منتقد به رفتارهای رییس دولت قبل (محمود احمدی نژاد ) ندانیم بدون شک یکی از نخستین منتقدان وی در مجلس بود. روزگاری که در مجلس بخش قابل توجهی از نمایندگان، احمدی نژاد را تقدیس می کردند، وی هشدار می داد که دولت کج می رود.

چیدمان مجلس دهم، آینده جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی برای انتخابات مجلس و تعداد قطب های این انتخابات، نحوه ورود نیروهای اصولگرا و اصلاح طلب به انتخابات ، سرنوشت سیاسی جبهه پایداری و احمدی نژاد از محورهای گفت و گوی علیخانی با جمهوریت است.

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی، مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با سایت جمهوریت در تشریح تفاوت های احمدی نژاد ۸۴ تا ۹۲ و روند تغییر دولت نهم و دهم گفت: در زمانی که در مجلس بودم بارها اعلام می کردم که شم سیاسی بنده و امثال بنده ، منجر به ایجاد دیدگاه متفاوتی با برخی حضراتی که امروز دیگر جرات حمایت از احمدی نژاد را ندارند و بهانه جویی از دولت جدید می کنند، نسبت به دولت احمدی نژاد شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم در ادامه این مطلب افزود: این افراد که به شدت به هرگونه انتقادی از دولت احمدی نژاد، انتقاد داشتند، تا پیش از بروز و ظهور دولت نهم در صحنه نبودند و برخی از آن ها نیز سنشان اقتضا نمی کرد که روزهای قبل از انقلاب و سال های بعد از انقلاب را به خوبی دیده  و درک کرده باشند.

علیخانی هم چنین تصریح کرد: این افراد نمی توانستند مسایل را به درستی تشخیص دهند و تازه به دوران رسیده بودند .

دولت احمدی نژاد تازه به دوران رسیده ها را تحویل می گرفت

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حامیان رییس جمهور سابق در مجلس هفتم و هشتم گفت: برخی از حامیان احمدی نژاد به خصوص در مجلس، گروه اهل تشخیص نبودند و شاید به واقع غرضی نیز در حمایت از آن دولت نداشتند، اما به دلیل عدم درک سیاسی از آن دولت حمایت کردند. دولت نهم  نیز تازه به دوران رسیده ها را تحویل می گرفت.

وی افزود: امروز نیز باید تاسف خورد که چرا این افرد واقعیت ها را نمی بینند و حاضر به انتقاد از دولت گذشته نیستند و باز با چشم بسته از دولت روحانی بهانه می گیرند و حتی  بدون هیچ بهانه ای بعضا به نهادهایی همچون دانشگاه آزاد حمله می کنند.

با فضاسازی دولت روحانی را تحت فشار می گذارند تا نیروهای احمدی نژاد را حفظ کند

علیخانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان در مجلس از تغییرات در دولت روحانی گفت: مرتب برخی آقایان از جابه جایی های گسترده در دولت یازدهم می گویند ، در حالی که تا به امروز در دولت یازدهم و پس از گذشت حدود ۸ ماه، حدود ۱۴۰ فرماندار در بین بیش از ۴۸۰ فرماندار جابه جا شده است که این نسبت، در قیاس با آنچه احمدی نژاد با دولت پیش از خود کرد، به هیچ وجه قابل توجه نیست.

وی تصریح کرد: این فضا سازی ها برای این است که نیروهای احمدی نژاد را نگه دارند به تعبیری دیگر می خواهند جو روانی و ترس راه بیاندازند تا دولت در جابه جایی نیروهای خود اقدامی نکرده و نیروهای متعلق به دولت قبل را حفظ کند.

اصلاح طلبان هنوز هیچ اقدامی برای انتخابات مجلس دهم انجام نداده اند/ اصولگرایان در حال سبقت گرفتن از هم برای انتخابات مجلس دهم هستند

مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص آغاز فعالیت اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت: آنچه در خصوص آغاز فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم مطرح می شود صحت ندارد و هنوز کسی قدمی برنداشته است.

وی در این خصوص تاکید کرد: اگر کسی از افراد سیاسی اظهارنظرهایی می کنند، اظهارنظرهای شخصی است و ربطی به جریان اصلاح طلبی ندارد.

علیخانی هم چنین افزود:  اصولگرایان که دولت را از دست داده اند و حال نگران مجلس دهم هستند، مرتب از شروع زودهنگام فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان می گویند. یا برخی از آنان به واسطه نگرانی همانند آقای حداد عادل، می گویند نباید انتخابات همانند دوره قبل باشد و اصولگرایان باید وحدت خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: باید به دنبال تشکیل مجلس خیرخواه ملت و نظام باشیم، باید به دنبال تحقق مجلسی باشیم که با معیارهای مورد نظر امام راحل و رهبر انقلاب تطابق داشته و شخصیت های وزین و سنگین با دیدگاه های مختلف  اصلاح طلب واصولگرا و افراد مستقل  در آن حضور داشته باشند.

۹۰درصد مجلس تغییر می کند/  جایی در مجلس آینده برای برخی از دعواها و هتاکی ها وجود ندارد

علیخانی در پاسخ به این سوال که فضای جامعه چه نگاهی به طیف تندرو جریان های مختلف سیاسی در انتخابات مجلس دهم خواهد داشت گفت: البته تندروها در صد کم تری را در مجلس دارند اما تصور می کنم ۹۰ درصد مجلس نهم برای چیدمان مجلس دهم تغییر می یابد و ملت به سمت و سوی آن ها نمی رود.

وی تصریح کرد: فکر نمی کنم جایی در مجلس آینده برای برخی از دعواها و هتاکی ها وجود داشته باشد و افرادی به هر بهانه ای به هر که هر چه می خواهند می گویند، در مجلس دهم جایی ندارند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به برخی اظهارات نمایندگان در مجلس نهم گفت: میکروفون مجلس مطابق قانون اساسی باز است و ملت همه چیز را می شنود و بسیاری از مسائل را نمی پذیرند و فکر نمی کنم بعضا گوینده برخی هتاکی ها در مجلس آینده جایی داشته باشند.

 احمدی نژاد به تاریخ پیوسته است

علیخانی هم چنین در خصوص فعالیت های احمدی نژاد برای انتخابات مجلس دهم گفت: اطلاعاتی دارم مبنی بر این که برخی افراد که با احمدی نژاد کارد و پنیر بودند در حال نزدیک شدن به هم هستند، چرا که از حضور و فعالیت برخی چهره های اعتدالگرا و مستقل ، واهمه دارند.

وی تاکید کرد: من معتقدم همه این ها با یکدیگر هم یکی شوند، باز هم ملت به این جریان اعتماد نکرده و این جریان در مجلس بعد وجود نخواهد داشت.

علیخانی در واکنش به شایعاتی مبنی بر تصمیم رییس دولت قبل برای آغاز سفرهای استانی و بیان برخی اظهارات مبنی بر این که اصولگرایان چاره ای جز تجمع دور رییس دولت قبل ندارند و پایگاه های احمدی نژاد در استان ها و شهرستان های کوچک به وی کمک می کند، تاکید کرد: تفاوتی که دولت جدید و دولت گذشته با هم  دارند این است که احمدی نژاد در سفرهای خود کمک های خارج از ضابطه می کرد و وعده و وعید طرح های بی سرانجام می داد و مردم هم دیدند که این اظهارات با واقعیت تطبیق ندارد .

وی با بیان این که احمدی نژاد دیگر مهره سوخته است، ادامه داد: دولت روحانی به هر حال قانونمند است و نمی خواهد این کارها را بکند و به این معنی نیست که به این دلیل که در دولت روحانی کارهای احمدی نژادی در سفرها تکرار نمی شود، بنابراین مردم احمدی نژاد را ترجیح دهند.

جبهه پایداری آخرین دور حضور خود را در مجلس نهم می گذارند/ جبهه پایداری پشتوانه مردمی ندارد اما سر و صدا زیاد دارد

علیخانی با بیان این که جبهه پایداری در مجلس دهم جایی ندارد، گفت: جبهه پایداری در دوره نهم آخرین دور خود را می گذراند و در نهایت نیز اگر قرار باشد مجلس بعدی رنگی از این طیف و یا طیف های نزدیک به این جریان ببیند ممکن است چهره هایی از فراکسیون اصولگرایان مجلس در مجلس دهم باشند.

وی تصریح کرد: خود جریان موسوم به اصولگرایان در مجلس نهم که در مقابل فراکسیون رهروان ، اقلیت هستند نیز دیگر با پایداری ها نیستند، چرا که پایداری ها باعث انشقاق اصولگرایان شدند و این مسئله را بارها  چهره های اصیل اصولگرا اعلام کرده اند.

وی در خصوص این جریان سیاسی تصریح کرد: جریان پایداری سر و صدای زیادی دارد و این شگردی است که با وجود این که پشتوانه مردمی ندارند، برای جلب توجه، سر وصدا می کنند.

هرکس سرنوشت خود را با احمدی نژاد گره بزند بیچاره است

علیخانی در واکنش به این موضوع که برخی فکر می کنند احمدی نژاد تنها گزینه آنها برای پیروزی بر دولت روحانی است و به همین دلیل به وی توسل پیدا می کنند گفت: این افراد اشتباه می کنند!  احمدی نژاد به تاریخ پیوسته است و پایگاهی ندارد و هر کس بخواهد سرنوشتش را با او گره بزند خود را بیچاره کرده است.

وی تاکید کرد: دیگر فرصتی برای این گونه افراد نخواهد بود و دوره این رفتارها و این افراد گذشته است.

ناطق نوری دیگر در هیچ انتخاباتی حاضر نمی شود

قدرت الله علیخانی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که میزان احتمال حضور اصلاح طلبان با سر لیستی ناطق نوری در انتخابات مجلس چه اندازه است گفت: اقای ناطق نوری دیگر هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: ناطق نوری اصولگرایی واقعی است که تفکر اصلاح طلبی نیز دارد اما دیگر انتخابات این کشور آقای ناطق را به خود نمی بیند.

علیخانی در ادامه این گفت و گو تاکید کرد: آرزوی اصولگرایان اصیل است که ناطق به انتخابات ورود پیدا کند و سردمدار جریان اصولگرایی شود و مشکل اصولگرایان نیز از روزی شد که از هاشمی فاصله گرفتند و ناطق نوری نیز  از رهبری انتخاباتی آنها کنار رفت. در واقع اشکال اصولگرایان این است که دو چهره اصیل انقلابی را از دست دادند.

اصولگرایان به بزرگان خود بد می کنند/ برخی اصولگرایان تحمل خودی را ندارند چه رسد به افرادی از جبهه مقابل

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اصولگرایان به بزرگان خود مثل ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی بد کردند و از عقلای فعلی اصولگرایان علی لاریجانی است و ببینید با او چگونه رفتار می کنند و قدر او را هم نمی دانند.

علیخانی در این خصوص تاکید کرد: برخی اصولگرایان تحمل خودی را ندارند چه رسد به افرادی از جبهه مقابل.

برخی نمایندگان تا دیروز مدح دولت احمدی نژاد را می گفتند و امروز برای سرپوش گذاشتن بر مفاسد اقتصادی دولت قبل از دولت روحانی بهانه جویی می کنند

علیخانی در خصوص برخی انتقادهای مطرح شده به دولت در این خصوص که دولت روحانی امنیتی ترین دولت بعد از انقلاب است، گفت: اگر بخواهیم مقایسه ای در این خصوص بین دولت فعلی و دولت گذشته داشته باشیم، در وهله اول باید بگوییم که دولت قبل از نیروهای امنیتی در همه سطوح از جمله استانداران و بخشداران و فرمانداران بسیار استفاده می کرد که برخی از انان افراد شاخصی نیز بودند. ضمن آن که  بعضا هنوز خدمت این نیروها ادامه دارد .

علیخانی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته که دولت روحانی را امنیتی معرفی کرده بود، گفت: این فرد از جمله از کسانی که پیش از ورود به مجلس بالاترین مسوولیت ها را در  دولت گذشته  داشت و همواره از دولت گذشته تمجید می کرد.

نماینده مجلس هفتم و هشتم در ارزیابی و ریشه یابی این دست از اظهارات گفت: این دست از مسائل و بیان این نوع مطالب به حق مغلطه ای برای پوشش تخلفاتی است که هر روز از دولت گذشته منعکس می شود و این افراد بنا را بر این دارند که با هیاهو و فضاسازی مسائل گذشته دولت و ضربه هایی که از این مسائل بر پیکره کشور وارد شده است را پوشش دهند.

وی تاکید کرد: این افراد تصور می کنند با این دست از مطالب می توانند ذهن جامعه را مشغول کنند تا مردم نفهمند چه اتفاقاتی در ۸ سال گذشته افتاده است. اتفاقاتی که در ۸ سال گذشته رخ داده و ضرباتی که به اقتصاد و صنعت و منابع ارزی کشور و کشاورزی وارد شده و فشار های سیاسی و تحریم های بین المللی که به کشور تحمیل شده با نسبت دادن این دست از صفات به دولت یازدهم قابل کتمان نیست.

علیخانی با انتقاد از این دست از رفتارها گفت: این دوستان نماینده بعضا نگران خود هستند نه نگران نظام و رهبری و انقلاب. این فضاسازی ها تنها برای حفظ منافع خودشان است.

با فضاسازی علیه دانشگاه آزاد هاشمی را هدف قرار داده اند

علیخانی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر این که سرمایه مردم در دانشگاه آزاد است و روحانی نباید در رودربایستی هاشمی باشد گفت: در مورد دانشگاه ازاد اسلامی و هر حرف نامربوطی که در این خصوص زده می شود، هدف هتاکی به آقای هاشمی است.

وی در این خصوص تصریح کرد: نخست این که نباید از یاد ببریم که آقای هاشمی یکی از بنیان گذاران این دانشگاه است و حق دارد که نظارت و مراقبت بر این دانشگاه داشته باشد. ضمن آن که طبق موازین و مسوولیت قانونی و شرعی ایشان حق دارد در کنار سایر اعضای هیات موسس و هیات امنا  از جمله دکتر علی اکبر ولایتی، آقای ناطق، آقای قمی و دکتر جاسبی و سید حسن خمینی و برخی از وزرای عضو در خصوص این دانشگاه تصمیم گیری کند.

علیخانی با اشاره به دو سال مدت مدیریت گذشته در دانشگاه آزاد گفت: بنای گفتن نداریم اما اگر قرار باشد به دوره های دانشگاه آزاد نگاه کنیم معلوم می شود در مدت کوتاه حدود دو سال چه بر سر این دانشگاه آوردند.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حجب و حیای  کسانی که امروز در دانشگاه هستند باعث شده است که مسائل دو سال گذشته بازگو نشود، چرا که این شخصیت ها همانند مردان دولت قبل نیستند که هر چیزی را بازگو کنند .

وی در خصوص این اظهارنظرها تاکید کرد: اعلام این دست از مسائل همه برای فضاسازی است نه از سر دلسوزی  چرا که با روی کار آمدن دولت جدید دست خود را بسته می بینند بنابراین به تخریب دیگران روی آورده اند اما تخریب دیگر جواب نمی دهد..

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا