انتقاد جهانگیری از دولت احمدی نژاد

به گزارش بصیر،  اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور صبح امروز در آیین افتتاحیه «نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی» که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دولت سابق اظهار داشت: تمام کارهایی که در سال‌های گذشته با عنوان زودبازده و عناوین دیگر انجام شده باعث شد میلیارد‌ها تومان از منابع بانک‌ها رفت و ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها است که اگر این پول به بانک‌ها و فعالان اقتصادی برگردد می‌بینیم چقدر از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که حل مشکل بیکاری به جز با بزرگتر شدن کیک اقتصاد کشور میسر نمی‌شود گفت: باید شرایطی به وجود آید که سرمایه‌گذاری در کشور رشد کند و یکی از راه‌کارهای موثر کارآفرینی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که اغلب کشورهایی که به توسعه یافتگی رسیده ‌اند کشورهایی بوده‌اند که در آموزش و سیاست‌هایشان موضوع کارآفرینی نقش جدی داشته است گفت: کارآفرینی ریسک پذیر و مخاطره پذیر است و تا این روحیه را در مسؤولیت‌ها نداشته باشیم نمی‌توانیم تصمیم بزرگ بگیریم.

جهانگیری با تاکید بر این‌که دولت مصمم است که با بهبود وضعیت کسب و کار از کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی حمایت کند گفت: احدی در این دولت نیست که به این باور نرسیده باشد که برای بیرون آمدن کشور از این وضعیت اقتصادی راهی به جز بخش خصوصی نیست.

وی با بیان این‌که سرمایه تعیین کننده اصلی نیست گفت: در ۸ سال گذشته میلیاردها تومان درآمد داشتیم و خرجش کردیم ولی اتفاقی نیفتاده است، این نشان می‌دهد وقتی که فکر توسعه‌ای پشت سرمایه نباشد نه تنها به توسعه کمک نمی‌کند بلکه مخالف توسعه هم می‌شود.

معاون اول رییس جمهور سیاست‌گذاری‌ها در دولت نهم و دهم را ناصحیح دانست و اظهار داشت: در سال ۹۳ دولت مصمم است که روند کاهنده تورم را ادامه بدهد چون تورم اصلی‌ترین دغدغه کشور است و تا کاهش پیدا نکند هیچ تصمیم جدی نمی‌شود گرفت.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا