چند درصد مردم به نان شب محتاجند؟

به گزارش بصیر، علی‌اکبر سیاری امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت باعنوان «یک عمر سلامت، با خود مراقبتی» در مدرسه راهنمایی فرزانگان یک در سخنانی خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: شما باید برای موفقیت ارتباط با خدا را قوی کرده و در زندگی خود هدفگذاری کنید.


وی گفت: بنده هم دو آرزو مثل شما داشتم اول اینکه درس بخوانم و دیگر اینکه به جامعه خدمت کنم و هر کدام از انسان‌ها نیز می‌توانند ۸۵ سال زندگی سالمی داشته باشند.

وی گفت: اما عده‌ای در سنین زیر یک سالگی، نوجوانی، جوانی و میانسالی فوت می‌کنند که سه عامل بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و آسیب‌های اجتماعی مثل فقر، عقب‌ماندگی، جهل، طلاق و اعتیاد زندگی آنها را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ۱۵درصد جامعه فقیر هستند و توانایی سیر کردن شکم‌های خودشان را ندارند و بُعد دیگر مربوط به رفتارهایی است که قابل کنترل هستند. شما باید روزی یک ساعت ورزش کنید و بدانید کم تحرکی باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.

سیاری گفت: ۱۸ درصد نوجوانان دچار اضافه وزن هستند که این باعث ابتلا به سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی زودرس و فشار خون می‌شود که با اصلاح عادت‌های غذایی می‌توان جلوی آن را گرفت.

سیاری به بی‌ارزش بودن نمک اشاره کرد و گفت: از خوردن نمک بپرهیزید و از مصرف چربی که باعث رسوب در رگ‌ها می‌شود خودداری کنید.روغن جامد مصرف نکنید و از مصرف سیگار که باعث سکته زودرس می‌شود نیز اجتناب کنید.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه از ۳۸۰ هزار مرگ ۸۱ هزار آن مربوط به فشار خون است.

 

منبع: بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا