نان گران نمی شود

به گزارش بصیر،  محمود ملکوتی‌خواه در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت ذخیره‌سازی و تامین کالاهای اساسی برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: مسئولیت این موضوع با ستاد تنظیم بازار بوده و اقلامی مانند شکر، برنج، روغن، گوشت و نهاده‌های دامی در اولویت‌ها و برنامه‌های دولت برای مرحله دوم است.


رئیس اداره بودجه و امور تولید و بازرگانی معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ذخیره استراتژیک برای تامین کالاهای اساسی انجام شده است، اظهار داشت: در برخی کالاها کسری وجود دارد که با نیاز‌سنجی از طریق تولیدات داخل و در صورت کمبود از طریق واردات تامین می‌شود.

ملکوتی خواه در پاسخ به این سوال که آیا قیمت نان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: دولت تاکنون برای این موضوع تصمیمی نگرفته و همان شرایط قبلی بر قیمت نان حاکم است.

رئیس اداره بودجه و امور تولید و بازرگانی معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در مورد سبد دوم کالا بیان داشت: اطلاع‌رسانی این موضوع بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه بوده و در این راستا دستورالعملی از سوی این وزارتخانه تهیه شده که بندی از آن عنوان می‌کند، اطلاع‌رسانی بر عهده مسئولان این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: در کارگروه مربوطه کالاها تعیین خواهد شد و پس از تصویب هیئت دولت در قالب دستورالعمل اجرایی می‌شود.

ملکوتی خواه در مورد تامین کالاهای مورد‌ نیاز در سبد کالای دولت گفت: قطعا برای جامعه هدفی که دولت مدنظر دارد برآوردها و پیش‌بینی‌ها صورت می‌گیرد و بر اساس آن اقلام در نظر گرفته می‌شود، اما تاکنون برای این موضوع تصمیم‌گیری نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا