ساموئل: انتشار قرارداد بازیکنان فقط در ایران اتفاق می‌افتد

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم جی لوئید ساموئل هافبک ترینیداد و توباگویی استقلال یکی از بازیکنان کم‌حاشیه این تیم در ۲،۳ سال حضورش در فوتبال ایران بوده است. ساموئل سال گذشته بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داد اما به گفته خودش در این فصل پستی و بلندی‌های زیادی داشت و نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند.

ساموئل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره ناکامی استقلال در فصلی که گذشت، شرایط خودش، انتشار لیست قراردادهای بازیکنان استقلال و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: چرا این فصل با استقلال فصل خوبی را پشت سر نگذاشتی؟

این فصل برای من پستی و بلندی‌های زیادی داشت چون مانند فصل گذشته در پُست خودم بازی نمی‌کردم. به خاطر تاکتیک‌های سرمربی تیم مجبور شدم در پست‌های مختلفی بازی کنم. فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد نتوانم برای تیمم گل بزنم و انتظارات هواداران استقلال را برآورده کنم.

در مورد استقلال هم باید بگویم که جایگاه ما چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا عادلانه نبود. در طول فصل یک‌سری بازیکنان را از دست دادیم و برخی بازیکنان نیز دچار مصدومیت شدند. در مجموع این فصل هم برای من و هم برای استقلال بالا و پایین زیاد داشت و دلایلی که اعلام کردم باعث شد نتوانیم به جایگاهی که دوست داشتیم برسیم.

* تسنیم: یعنی می‌پذیری که استقلال در این فصل خوب بازی نکرد و نتوانست انتظارات هوادارانش را برآورده کند؟

بله، استقلال مانند فصل گذشته ثبات نداشت. با توجه به مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودیم، نتوانستیم انتظارات را برآورده و نتایج گذشته را تکرار کنیم اما امیدوارم امروز با پیروزی مقابل الریان قطر فصل را با پیروزی به پایان برسانیم.

* تسنیم: با امیر قلعه‌نویی صحبت نکردی که در پست تخصصی‌ات بازی کنی تا توانایی‌هایت بیشتر دیده شود؟

در این باره با قلعه‌نویی بحث و گفت‌وگو کردم. قلعه‌نویی به من گفت برخی مواقع چنین اتفاقاتی می‌افتد که بخواهیم از بازیکنی در پست‌های دیگر استفاده کنیم. خودم هم معتقدم در فوتبال دنیا هم این کار صورت می‌گیرد. هر جایی که قلعه‌‌نویی بخواهد بازی می‌کنم چون بازیکن هستم. آن چیزی که این فصل برای من اهمیت داشت این بود که در خدمت تیمم باشم و بتوانم به استقلال کمک کنم.

* تسنیم: برای تو غیرعادی نبود که چند بازیکن میانه‌های فصل بخواهند از استقلال جدا شوند؟

در مورد بازیکنانی که از استقلال جدا شدند، نمی‌توانم نظری دهم چون شاید آنها دنبال موقعیت‌ بهتری برای خودشان بودند.

* تسنیم: نظرت در مورد انتشار لیست قرارداد بازیکنان استقلال از سوی وزارت ورزش و جوانان چیست؟

متوجه این موضوع شدم ولی ندیدم که رقم قرارداد من هم منتشر شده یا نه. این اتفاق تنها در لیگ ایران می‌افتد. من در لیگ‌های بزرگ دنیا بازی کرده‌ام و تاکنون چنین چیزی را ندیده بودم که بخواهند رقم قرارداد بازیکنان را منتشر کنند. برخی مسائلی که در دنیا رایج نیست را تنها در ایران تجربه کرده‌ام.

* تسنیم: معتقدی که این تصمیم کار غیرحرفه‌ای بود؟

 این اتفاق عجیب و غیرعادی بود اما من به عنوان بازیکن نمی‌توانم نظری دهم و اشخاص دیگری باید در این خصوص اظهار نظر کنند. تنها کاری که من در ایران انجام می‌دهم، فوتبال بازی کردن است.

* تسنیم: باشگاه استقلال به تعهداتی که در قبال مطالباتت داشت، عمل کرد؟

یکسری مسائل وجود دارد که نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم و مجبور هستم چیزی نگویم.

* تسنیم: این سوال را به این خاطر مطرح کردیم که برخی بازیکنان استقلال نسبت به تقسیم ناعادلانه پول از سوی باشگاه ناراحت هستند و اعتقاد دارند نباید به بعضی از بازیکنان پول بیشتری داده می‌شد.

هر بازیکنی شرایط خودش را دارد. من هم شرایط خودم را دارم و نمی‌توانم درباره دیگران صحبت کنم.

* تسنیم: سال بعد در استقلال می‌مانی؟

نمی‌دانم چون هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. استقلال و هوادارانش را دوست دارم اما نمی‌دانم فصل بعد در استقلال بازی می‌کنم یا نه.

* تسنیم: این چند سالی که در ایران هستی، فکر می‌کنی فوتبال ایران پیشرفت کرده است؟

در این چند سال بازیکنانی خوبی دیده‌ام اما پیشرفت فوتبال ایران آهسته پیش می‌رود.

گفت‌وگو از مرتضی ظهیری

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا