انجام صفر تا ۱۰۰ کارها در هوانیروز با استفاده از توان نیروهای داخلی

 

به گزارش بصیر:امیر سرتیپ دوم خلبان «هوشنگ یاری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یکی از یگان هایی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مستشاران خارجی در آن حضور داشتند، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) بود که لازم است مردم و نسل جوان بدانند که بسیاری از ادوات و تجهیزات این نیرو به ویژه در بخش وسایل پرنده بدون حضور مستشاران خارجی حتی استارت هم نمی خورد.

وی گفت: اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با دمیدن روحیه خود باوری در بدنه نیروهای مسلح برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان و مستشاران نظامی، نه تنها هوانیروز توانست ماموریت های محوله را در طول ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در زمینه های مردم یاری، امدادرسانی و انتقال حادثه دیدگان زلزله هایی همچون رودبار و منجیل، بم، زرند، زنجان، سیل گلستان و مصدومان تصادفات جاده ای و عملیات امداد هوایی به بهترین شکل ممکن انجام دهد بلکه در حال حاضر نیز به یکی از تاثیر گذار ترین بخش های نیروهای مسلح تبدیل شده است.

فرمانده هوانیروز توضیح داد: مستشاران خارجی فکر می کردند که پس از اخراج آنها از ایران اسلامی، این هواپیمایی با توجه به وابستگی های خود به دانش و فناوری های آنان با مشکلاتی همراه خواهد شد و به دلیل نداشتن نیروهای متخصص در زمینه ارائه خدمات متنوع به بالگردها و نظایر آن زمین گیر می شود.

امیر سرتیپ دوم خلبان یاری، ادامه داد: این مستشاران خارجی در فکر و ذهن خود خیال خام و باطلی داشتند و نمی دانستند که فرزندان ایران اسلام در هوانیروز می توانند با استفاده از توان بومی مهندسان ایرانی و ولایت مدار خود با افتخار بر روی پای خود بایستند.

وی تصریح کرد: این خواست خدا و رهبری امام خمینی (ره ) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا بود که پرسنل شجاع هوانیروز پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بتوانند بیشتر کارها را در زمینه به روز آمدی بالگردها و تعمیر و نگهداری آنها را با دستان با کفایت خود انجام دهند.

امیر سرتیپ دوم خلبان یاری، اظهار داشت: بعد از تعمیر، نگهداری و آموزش که از مهم ترین اولویت ها در یک یگان پرنده محسوب می شوند در پرواز بالگردها نیز ایمنی حرف نخست را می زند.

فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) افزود: برابر استاندارد های جهانی برای پرواز بالگردهای عادی یا عملیاتی بازدید های لازم به صورت نوبتی در ساعت های مختلف ۲۵، ۵۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ نیاز است که متخصصان این نیرو این بازدیده ها را با دقت تمام انجام می دهند.

وی افزود:همچنین تعویض قطعات بالگردها نیز برابر روش های استاندارد و با توجه به ساعت کارکرد آنها به موقع انجام می دهند.

فرمانده هوانیروز خاطر نشان کرد:اکنون امور تعمیر و نگهداری درهوانیروز برابر روش های استاندارد و با نظارت دقیق متخصصان داخلی و نیز تعویض و تعمیر سیستم ها در زمان های لازم و با کیفیت بسیار به خوبی انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا