کره جنوبی خواستار گسترش روابط با ایران شد

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا، ˈیونگ بیونگ سهˈ وزیر امور خارجه کره جنوبی در این دیدار با قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با حادثه دیدگان کشتی مسافربری غرق شده این کشور، گفت که سئول برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و ارزش ویژه ای قائل است .

وی با اشاره به تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی میان کره جنوبی و ایران، ابراز امیدواری کرد تحولات مثبتی که در رابط دو کشور ایجاد شده ، موجب گسترش روابط در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شود.

وزیر امور خارجه کره جنوبی با ابراز خرسندی از علائق و دوستی میان مردم ایران و کره، گفت که مردم کره برای فرهنگ، تمدن و مردم ایران احترام زیادی قائلند و ما علاقمندیم برنامه های مشترک فرهنگی میان دو کشور را افزایش دهیم .

وی با اشاره به توافقات هسته ای میان ایران و قدرت های غربی، گفت که شرکت های کره ای با دقت این تحولات را دنبال می کنند و علاقمند به توسعه همکاری ها با ایران در حوزه های اقتصادی و تجاری هستند.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت رسمی ˈآنˈ همتای کره ای خود در راس یک هیات پارلمانی شب گذشته وارد سئول شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار در زمینه روابط دو جانبه با وزیر خارجه کره جنوبی گفتگو کرد و تحولات منطقه ای را بحث و تبادل نظر قرار داد.

بروجردی در آغاز این ملاقات ، مراتب همدردی دولت و ملت ایران بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با حادثه تاسف بار غرق شدن کشتی مسافربری کره ای را اعلام و به خانواده آنان تسلیت گفت .

وی با اشاره به قدمت چند قرنی روابط دو جانبه ایران و کره، گفت که ظرفیت های موجود دو کشور در زمینه های اقتصادی می طلبد که گام های بلندتری برای گسترش روابط دو جانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برداشته شود .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح آخرین تحولات سوریه، عراق و افغانستان، گفت که مدعیان حقوق بشر و در راس آنها آمریکا، عامل اصلی گسترش بحران سوریه هستند وکمک های آنها به تروریست های افراطی، خطر این پدیده شوم را در سطح جهان افزایش داده است.

بروجردی در زمینه توافق ژنو نیز تاکیدکرد که این توافق و پذیرفتن حق هسته ای ایران محصول سال ها مقاومت ملت ایران است و نمایندگان ملت، توافق نهایی را با دقت رصد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط خوب تهران و دو کره، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای استفاده از ظرفیت خوب مناسبات با کره شمالی به منظور بهبود روابط سئول – پیونگ یانگ اعلام کرد.

احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، خدایی سوری نماینده مردم سلسله و دلفان و شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا