واکنش زیبا کلام به آمار متقاضیان یارانه

یه گزارش بصیر به نقل از  خبرگزاری تسنیم،پس از اتمام زمان ثبت‌نام یارانه‌ها شاهد بودیم که با وجود تبلیغات صورت گرفته در رسانه ملی بیش از ۷۰ میلیون نفر برای گرفتن یارانه اعلام نیاز کرده‌اند.

برپایه این گزارش به نقل از روزنامه وطن امروز در این رابطه صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب و حامی دولت روحانی طی یادداشتی در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب کاهش محبوبیت دولت روحانی را موجب کاهش انصراف‌دهندگان از یارانه عنوان کرد.

وی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «از آنجا که هیچ مکانیزم علمی و سازوکار اصولی نه از جانب دولت و نه از جانب مجلس برای تشخیص یارانه‌بگیرها وجود نداشت، دولت فقط از مردم به صورت عام خواهش و تمنا کرد آنها که تمکن مالی مناسبی دارند، ثبت‌نام نکنند. اما استدعا، خواهش و تمنای دولت ظاهرا حاصلی به بار نیاورد و همانطور که پیش‌تر گفتیم بیش از ۹۰ درصد مردم مجددا ثبت‌نام کرده‌اند.»

وی در بخش دیگری از یادداشت خود ادامه داده است: «به‌زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می‌داشتند و برایش تره خرد می‌کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست‌کم بخشی از آن ۱۹ میلیونی که به او رای دادند ثبت‌نام نمی‌کردند. حرف اصولگرایان اتفاقا درست است. اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار می‌بود و اگر کسر قابل‌توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می‌شدند، در آن صورت میلیون‌ها نفر که واقعا هم نیازی به این ۴۵۵۰۰ تومان ندارند، نباید ثبت‌نام می‌کردند».

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا