کماندوهای صهیونیست در راه سوریه و لبنان

به گزارش بصیر:پایگاه تحلیلی خبری الثبات لبنان نوشت: از سوی دیگر بر اساس اطلاعاتی که از جبهه دشمن به دست رسیده، بیش از ۱۰۰۰ مبارز افراطی از طریق حریم هوایی ترکیه و اردن به حومه لاذقیه وارد شده‌اند، این در حالی است که هزاران نفر دیگر نیز به دست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ترکیه و آمریکا در پادگان های شمال اردن آموزش می بینند. از سوی دیگر همچنان احتمال نفوذهای نظامی رژیم صهیونیستی در صحنه میدانی سوریه وجود دارد و ممکن است. این رژیم همچنین ممکن است با هلی برن نیروهای خود در بخش جنوبی لبنان، تجاوز به این کشور را نیز آغاز کند. این موضوع را سایت صهیونیستی واللا اعلام کرد.
 
خبرگزاری ای بین المللی گزارش دادند که صدها عنصر مسلح دیگر که بیشتر از تابعیت های اردنی و سعودی و چچنی و داغستانی هستند، با ایجاد یک پل هوایی وارد لاذقیه شده اند. این پل هوایی بعد از آموزش این نیروها در پادگان های منطقه الرصیفه در شمال عمان از اردن آغاز شده و تا فرودگاه انطاکیه ادامه دارد.
 
به موازات این اقدام نیروهای سازمان جاسوسی موساد خود را برای انجام یک عملیات نظامی دقیق آماده کرده‌اند، این در حالی است که بر اساس اطلاعات افسران موساد ارتش سوریه با هماهنگی یگان‌های ویژه خود و حزب‌الله لبنان، برای انجام یک عملیات دقیق نظامی آماده می‌شوند، این عملیات در راستای راهبردی است که بر اساس آن قرار است نیروهای ویژه با مأموریت انجام کمین‌های گسترده و از بین بردن سران گروه های مسلح در جبهه حومه شمالی لاذقیه وارد عمل شوند. این طرح به دنبال از بین بردن دهها نفر از سران شورشیان مبارز از جمله سران جبهه النصره است.
 
پایگاه خبری واللا همچنین گزارش داد که اسرائیل از روند تحولات امور در سوریه و اوضاع امنیتی آرام لبنان ناخرسند است و می داند که این روند می تواند فشارهای جریان‌های تکفیری بر حزب‌الله لبنان را متوقف کند. به همین علت اسرائیلی‌ها حتی به فکر تجاوز نظامی به لبنان نیز افتاده‌اند که با هلی‌برن نیروهای ویژه در روستاهای مشخصی در جنوب لبنان آغاز می‌شود تا بتواند برگه‌های معرکه نظامی را از دست سوریه و لبنان بگیرد.
 
واللا همچنین از آموزش های نظامی گسترده افسران یگان کافیر خبر داد که با نظارت گال ریچ عالی رتبه ترین و کارکشته ترین افسر اسرائیل دنبال می شود که با تمرین های بسیار دشوار در غور اردن همراه است، این تمرین‌ها با هدف موفقیت نیروهای ویژه و جلوگیری از هر احتمالی شکست در عملیات و نفوذ عناصر حزب الله در داخل آن صورت می گیرد.
 
 
 
همزمان روزنامه تایمز آف اسرائیل نوشت که موساد دهها تن از نیروهای معارض را از میان آوارگان سوری در لبنان را در شبعا و کفرشوبا انتخاب کرده و آنها را تجهیز کرده است. این در حالی است که تحلیلگر مسایل اطلاعاتی روزنامه “دا پوست” اسرائیل نیز به نقل از گزارش های امنیتی اعلام کرد که دخالت نظامی اسرائیل در جنوب لبنان قریب الوقوع است و به صورت جدی به روند تحولات عرصه نظامی در سوریه که مبارزان حزب الله نیز در آن حضور دارند، باز می گردد.
 
این تحلیلگر اطلاعاتی به هماهنگی‌های گسترده لوجستیک بین سوریه و حزب الله اشاره کرد که با کارشناسانی از روسیه و ایران دنبال می‌شود و آنها جبهه شمالی را مانند جبهه جنوبی مدیریت می کنند. وی همچنین پیش بینی کرد که عملیات نظامی در لاذقیه غافلگیری‌های زیادی را داشته باشد و یگان های ویژه ارتش سوریه و حزب الله نیز وارد این جبهه شوند. به اعتقاد این تحلیلگر صهیونیست شاید خطرناک‌ترین جلوه این غافلگیری‌ها ایجاد کمین علیه عناصر مسلح در سوریه است. همچنین یگان های ویژه وابسته به نیروهای ارمنی نیز به این نیروها اضافه شده اند، این در حالی است که این یگان‌ها از سرسخت ترین نیروهای مبارز در جهان هستند.
 
این مقاله می‌افزاید که ماههای آینده بدون شک داغ ترین ماهها در عرصه نظامی سوریه خواهند بود، چرا که محور آمریکایی سعودی سعی خواهند کرد برگه‌های برنده راهبردی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای خود محقق کنند. تاسیس اتاق عملیات در اردن با مشارکت اسرائیلی‌ها از سوی این محور در این راستاست و هزاران عنصر مسلح با هدف تشکیل ارتش جایگزین از ارتش نظامی در حال آموزش دیدن هستند. این روند تحولات که منابع غربی نیز به آن اذعان کرده اند، از منظر زمانی نیز قابل توجه است، چرا که درگیریهای سختی بین عناصر جبهه النصره و داعش در منطقه البوکمال دنبال می شود که صدها کشته از دو طرف به جای گذاشته است. این درگیریها در روزهای آینده بویژه در الرقه و شمال حلب افزایش نیز خواهد داشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا