ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح در” الراموسه” حلب را ناکام گذاشت

به گزارش بصضیر به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادین گزارش داد: ارتش سوریه حمله‌ای را که گروه‌های مسلح ضد ارتش در ناحیه الراموسه در جنوب غرب حلب تدارک دیده بودند پس از دو هفته درگیری پایان داد اما این هجوم که سرکردگی آن را ابوموسی چچنی به‌عهده داشت پیشروی ارتش در مناطق شرقی حلب را با کندی روبه‌رو کرد.

در عملیات ارتش در الراموسه سه گروه نخبه ارتش و نیروهای دفاع ملی حضور داشتند و موفق به دفع حمله افراد مسلح از بستان پاشا به‌منظور تغییر در موازنه قوا شدند. ارتش نبرد سنگینی با گروه‌های مسلح داشت و در آن از توپخانه، تانک و نیروی هوایی استفاده شد. در این عملیات نیروهای ویژه برای بازپس‌گیری ساختمان‌هایی که گروه‌های مسلح در آن ساکن بودند نیز حضور داشتند.

در مقابل صدها نفر از تروریست‌های وابسته به جبهه اسلامی، سپاه محمد، گردان‌های ابوعماره، جبهه النصره و تعدادی دیگر از گروه‌های مسلح حضور داشتند. مهاجمان در حملات نخست موفق به تسلط بر بخشهایی از الراموسه شدند و تک‌تیراندازان را در مناطق مختلف مستقر کردند که در نتیجه آن آمد و شد همه خودروها از الراموسه به شرق و خناصر و حماه مسدود شد.

از سوی دیگر رسانه‌ها از دو انفجار تروریستی که در شهر رأس العین در استان الحسکه از سوی تروریست‌های داعش رخ داد و شماری کشته و زخمی شدند خبر دادند.

همزمان منابع سوری به خنثی‌سازی بمب کار گذاشته شده در خودروی شیخ فاضل عبدالخطیب امام جماعت مسجد الصالحین و عضو کمیته آشتی ملی یلدا در حومه دمشق اشاره کردند.

در باب هود در منطقه قدیمی حمص ارتش سوریه مانع از تحرکات گروه مسلحی که به‌دنبال نصب سکوهای موشک‌انداز برای حمله به غیرنظامیان بود و نیز پاکسازی برخی مناطق باب هود شد.

انتهای پیام/پ*

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا