لاریجانی: رنگ پریدگی آمریکا را درک کنیم

 

به گزارش بصیر به نقل از مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز جمعه در سفر یک روزه به شهرستان طبس در همایش ابابیل که به مناسبت حادثه طبس در این شهرستان برگزار شد حضور یافت.

 
وی  اظهار داشت: حادثه طبس باعث شد نام این شهر بین المللی شود  در زمینه حادثه طبس کتابهای زیادی نوشته شده و این حادثه برای مسئولان سیاسی و امنیتی آمریکا خاطره بدی بوده است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا در عملیات طبس قصد داشت به زعم خود گروگان هایش در لانه جاسوسی را آزاد کند اما تصور نمی کرد هواپیماها در همان مرحله اول ، این قدر سریع از بین بروند. در خاطرات آن زمان مسئولان آمریکایی می توان دستپاچگی آنها را درک کرد.
 
وی حادثه طبس را شوک بزرگ برای جریان استکباری و مسلط دنیا خواند و گفت: بعد از این حادثه مستکبران نتوانستند خود را بیابند تا بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی این وضعیت ادامه داشت.
 
لاریجانی اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت حوادث نادری وجود دارد که انسان اراده مافوق طبیعی را درک می کند. یکی از این حوادث ، حادثه طبس بود. اراده خداوند موجب شد آن برنامه ریزی برای حمله مختل شود و نتیجه آن شکست برای جریان مسلط دنیا بود.
 
وی افزود: در خاطرات مسئولان آمریکایی حالت استیصال و گریه آنها از این شکست مشهود است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضدیت آمریکایی ها با ایران تمام نشده اظهار داشت: آمریکا، برای جنگ با ایران، عراق را تحریک کرد و در طول جنگ هم مستمرا اطلاعات نظامی در اختیار رژیم بعثی قرار می داد. بعد از اینکه دیدند عراق حریف ایران نمی شود کمک های تسلیحاتی به عراق کردند و همه اراده ها را علیه ایران بسیج نمودند اما باز هم موفق نشدند و دست به کارهای خطرناکی زدند که نمونه آن انفجار هواپیمای مسافربری ایران بود.
 
لاریجانی اظهار داشت: در آن زمان بعد از شکست صدام در فاو، یکی از کشورهای اروپایی به عراق اعلام کرد که حاضر است برای اتمام جنگ سلاح اتمی به عراق بدهد تا تهران را بزند، این اطلاعات از سوی یکی از فرماندهان جنگ عراق در کتابی منتشر شده است.
 
لاریجانی تصریح کرد: امروز نیز با پررویی آمریکا در پرونده هسته ای ایران  ماجرا جویی می کند، شما که اینقدر روشن پیشنهاد سلاح هسته ای به صدام دادید چطور این گونه با ایران حرف می زنید.
 
وی افزود: آمریکا نمی تواند قبول کند، ایران که روزی از اقمار آنها بود امروز کشوری مستقل است و جلوی اراده آمریکا می ایستد و در منطقه دموکراسی ایجاد کرده است.
 
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نقش آمریکا در منطقه و جهان دچار رنگ پریدگی شده است، اظهار داشت: آمریکا امروز شان گذشته را ندارد و تلاش می کند به زور خود را به عنوان قدرت مسلط دنیا بقبولاند. اخم می کند اما کسی حرفش را گوش نمی دهد این امر نشان می دهد که آمریکا از نظر جایگاه و پرستیژ دچار رنگ پریدگی شده است.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکا با این ابهت سازی های تصنعی می خواهد خود را حفظ کند یادآور شد: حوادث اخیر منطقه نمایانگر رنگ پریدگی آمریکا است، با آمپول های تقویتی نمی توان رنگ را برگرداند.
 
وی گفت: کشورهای دیکتاتور منطقه با آمریکا دوست هستند اما زمانی که مردم قیام کرده و روی کار می آورند آمریکا با این رژیم ها دشمن می شود به همین  دلیل مردم از آمریکا تنفر دارند.
 
رئیس مجلس اظهار داشت: در نظرسنجی که در کشورهای منطقه انجام شد مشخص شد اعلام شد که ۷۵ درصد از مردم منطقه در کشورهای همسایه ما از آمریکا تنفر دارند و بیش از ۷۵ درصد اعلام کردند که موافق فعالیت های هسته ای ایران هستند و حتی تعدادی از آنها معتقدند ایران باید سلاح هسته ای داشته باشد.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکا سیلی ای که در صحرای طبس خورد فراموش نمی کند اظهار داشت: امروز آمریکا دنبال کارهای ایذایی است چون تیرهایش به هدف ننشسته است. نمونه آن راه ندادن نماینده ایران به سازمان ملل است. باید رنگ پریدگی آمریکا را درک کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه راهی که تا امروز نظام در پرونده هسته ای طی کرده همیشه مورد حمایت ملت ایران بوده و دستاوردهای مهمی برای ملت داشته است.
 
لاریجانی گفت: آمریکا و کشورهای غربی می دانند که امروز ایران کشور بزرگی در منطقه است اما به زبان نمی آورند چون این اقرار به معنای شکست آنهاست.
 
رئیس مجلس با اشاره به بیانیه اخیر پارلمانی اروپا اظهار داشت: این بیانیه بسیار سخیف بود اما نشان داد اروپا جایگاه ایران را در منطقه درک کرده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ما باید نقایص مان را در داخل رفع کنیم، اظهار داشت: در مسائل اقتصادی نقایص زیادی در کشور وجود دارد همیشه به مسئولان گفته ام که با مردم روراست مشکلات را مطرح کنید تا از همراهی آنان برخوردار شوید.
 
لاریجانی افزود:  ضمن اینکه کشور پولداری هستیم اما به دلیل عدم برنامه ریزی دچار مشکل شدیم و این سرمایه ها به سرمایه گذاری مولد و تولید در کشور تبدیل نشده است و متاسفانه صرف تامین هزینه های جاری دولت شده است.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: در سالهای اخیر ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار از صادرات نفت عواید داشتیم که صرف واردات شد، مجلس اعتراض کرد، اما گفتند چرا جلوی دولت می ایستید.
 
وی خاطرنشان کرد: جوانان بیکارند و تورم زیاد است چون دستگاههای دولتی متورم و بزرگ و تولید کوچک است.
 
لاریجانی با اشاره به نامگذاری سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری افزود: رهبری در سالهای اخیر بر لزوم تولید در کشور توصیه کرده اند، وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو نیز باید از حضور بخش خصوصی در مناطق استقبال کنند.
 
رئیس مجلس با انتقاد از اینکه بخش زیادی از صنعت هنوز دست دولت است گفت: بخش زیادی از صنعت دست دولت است که خوب اداره نمی شود اما اگر از دست دولت خارج باشد، بخش خصوصی دخل و خرج را محاسبه می کند.
 
وی با تاکید بر لزوم کوچک سازی دولت گفت:  علیرغم سیاستگذاری متعدد برای کوچک شدن دولت اما باز هم دولت ها روز به روز متورم شده اند.
 
لاریجانی راه حل مشکلات اقتصادی را رونق تولید و اعطای تسهیلات ارزان قیمت بانکی به بخش تولید، کشاورزی و دامداری خواند و تاکید کرد که باید بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص یابد.
 
رئیس مجلس افزود: دولت هم به این باور رسیده و وزیران برای اعلام برنامه هایشان در اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به مجلس دعوت شده اند.
 
وی در بخش دیگری از این سخنرانی با تاکید بر اینکه باید دعواهای حاشیه ای سیاسی را کنار گذاشت، ادامه داد: درد اصلی مردم اقتصاد است. نباید به دعواهای حیدری نعمتی توجه کرد. اختلاف نظر سیاسی وجود دارد اما باید یک نکته را درک کرد و آن این است که این امور در اندازه ای نیستند که  مسئله اصلی کشور شامل بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی فراموش شده و یا در حاشیه قرار گیرند.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه جریان های سیاسی باید منافع ملی را در نظر بگیرند، گفت: اقتصاد مشکل اصلی کشور است اما امروز ، روزنامه ها دعواهای سیاسی را معرکه کرده اند. در رسانه ها باید به مشکلات اقتصادی پرداخته شود . چقدر رسانه ها مشکلات کشاورزان و دامداران را منعکس می کنند؟ متاسفانه بیشترین مسئله ای که رسانه ها به آن توجه می کنند دعواهای سیاسی است که این امر اراده ها را متفرق می کند.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: باید اراده ها برای حل مشکلات یکی شود اما متاسفانه پرداختن به مسائل سیاسی از سوی رسانه ها موجب می شود اراده ها متفرق شود. باید مردم را حول محور ولایت فقیه متحد کرد.
 
نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه تحریم ها دچار رنگ باختگی شده است ادامه داد: آمریکا تلاش می کند با سفرهای متعدد کشورهای منطقه را علیه ما متحد کند اما حوادث، شرایط را تغییر می دهد.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ایران در مذاکرات جدی است طرف غربی هم به دنبال این نباشد که رفتارهای گذشته را تکرار کند. بدانند با ایران هوشمند و مقتدر روبرو هستند.
 
وی ادامه داد: ایرانیان می دانند منافع شان در کجاست؟ لازم نیست شما القاء کنید.
 
لاریجانی تاکید کرد: طرف غربی زمانی می تواند مسئله هسته ای را حل کند که بپذیرد ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای باید حق دستیابی به انرژی هسته ای، تحقیق و توسعه و حق غنی سازی داشته باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی به طرف غربی هشدار داد که نمی تواند با مانورهای دیپلماتیک شرایط را تغییر دهد و گفت: ایران قصد زمان گرفتن ندارد خود را فریب ندهید اگر صادق باشید ظرف دو تا سه ماه می توانید با ایران توافق کنید اما اگر مقاصد دیگری دارید بحث دیگری است.
 
وی تاکید کرد: اتلاف زمان به نفع طرف غربی هم نیست چون تحقیقات هسته ای ما در حال پیشرفت است.
 
لاریجانی در بخش پایانی اظهارات خود در خصوص مشکلات دامداران و کشاورزان منطقه نیز اظهار داشت: باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.
 
رئیس مجلس گفت: معادن یکی از مزیت های این شهرستان است باید شرایط برای حضور سرمایه گذاران سهل شود.
 
وی تصریح کرد: مسئله آب و برق در منطقه مهم است. برای قیمت برق از وزیر نیرو پیگیری می کنیم و تمهیداتی نیز برای آب منطقه اندیشیده شده است.
 
به گزارش مهر لاریجانی  در سفر یک روزه به مناسبت حادثه ۵ اردیبهشت طبس در همایش ابابیل حضور داشت.
 
رئیس مجلس در ابتدای ورود به این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: به دعوت نماینده شهرستان، استاندار به مناسبت سالگرد شکست هجوم آمریکا به این منطقه سفر کردم .
 
رئیس مجلس ادامه داد: شرایط منطقه را بررسی می کنم و ما منطقه طبس ظرفیت های بسیار خوبی برای آبادانی هم از نظر راه و هم از نظر سرمایه گذاری دارد و امیدوارم در مذاکرات با مسئولان استان راههای نیز برای توسعه استان پیدا کنیم.
 
پس از آن لاریجانی با حضور در امامزاده حسین بن کاظم در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با قرائت فاتحه ای مقام شهدای این شهرستان را گرامی داشت.
 
وی پس از اتمام سخنرانی نیز از مراحل در حال تکمیل بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی شهرستان طبس بازدید کرد.
 
لاریجانی در شورای اداری شهرستان طبس برای بررسی مشکلات این شهرستان نیز حضور یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا