هشدار امام جمعه فریدونکنار به مسئولین

هر کس بخواهد به خون شهدا خیانت کند به سزای اعمالش خواهد رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در جمع نمازگران فریدونکنار اظهار داشت: خون شهدا را نمی توانید پایمال کنید، خداوند آن همه ارزشهای خون شهید را دستخوش هوس یک مشت هوس باز قرار نخواهد داد.

وی با اشاره به روز ۹ اردیبهشت روز شوراها، اذعان داشت: اصل مشورت یک اصل اسلامی است، همانطور که در قرآن و روایات بسیاری آمده است هیچ پشتیبانی بهتر از مشورت و مشاوره نیست، هدف تشکیل شورا این است که کمبودها، کاستی ها، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و درصدد رفع کمبودها باشند.

جلالی ادامه داد: وحدت در شورا واجب است، نه آنکه اظهار نظر نکنند و به بحث و بررسی نپردازند بلکه منافع و معایب پروژه را بررسی نمایند و آنرا با پختگی انجام دهند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه شورای شهر و روستا نباید به دنبال خط و خطوط سیاسی باشند و این کار درستی نیست، گفت: این کارها به این معنی است که حق ملت را زیر پا می گذارند و این مسئولیت دارد.

وی تصریح کرد: شورا باید انگیزه های حزبی و جناحی را کنار بگذارند و وعده های غیر عملی ندهند ، مردم را متوقع نکنند، بر فساد شهرداری مماشات نکنند و بی تفاوت از کنار آن نگذرند و باید نظارت دقیق بر اجرای قوانین شهرداری داشته باشند، همچنین حراست شهرداری باید بیدار و هوشیار باشد.

جلالی در بخشی دیگری از سخنان ضمن تبریک روز کار و کارگر عنوان داشت: روز کارگر روز ننگ برای آمریکاست، در چنین روزی کارگران در آمریکا و در یکی از شهرهای آن تجمع کرده اند اما به آنها اهانت شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و عده ای را نیز کشتند و عده دیگری را محکوم به اعدام کردند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه اسلام به کار و کارگر زیاد سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: همه ما معتقدیم که یکی از اهداف انقلاب استقلال در زمینه اقتصاد است، استقلال اقتصادی در گرو تولید و ارتقای تولید ملی است، ستون اصلی تولید ملی کارگران هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: احترام به کار و کارگر در اسلام آنقدر زیاد است که پیامبر با آن بزرگی و عظمت دست کارگر را می بوسید و می فرمود( این دستی که برای نان حلال عرق می ریزد این را آتش در آینده نمی سوزاند).

جلالی اذعان داشت: در منطق اسلام کارگران باید وجدان کاری داشته باشند و کارفرمایان مزد کارگر را قبل از اینکه عرقشان خشک شود پرداخت کنند.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی نماینده ایران به سازمان ملل، اظهار داشت: آمریکا از یک دانشجوی پیرو خط امام هراس دارد و از حضورش در سازمان ملل جلوگیری به عمل می آورد، آمریکا در جهان سر و صدای کاذبی دارد اما از یک دانشجوی پیرو خط امام وحشت دارد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سوریه، عراق و مصر و برخورد دو گانه آمریکا با این کشورها، اذعان داشت: آمریکا برای سوریه و مصر به دنبال ایجاد چالش است، در مصر می خواهد یک دیکتاتور رئیس جمهور شود و به همین دلیل کاندیدای مقابل را مورد آزار و اذیت قرار می دهد، ستاد او را به آتش می کشد و او را تهدید می کند، در عراق هم نا امنی ایجاد می کند اما همه می دانیم هرگز به اهداف خود نخواهد رسید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا