اعتراف برژینسکی به قدرت جمهوری اسلامی / همدستی بنی صدر در حمله طبس / حرف دل آمریکایی ها از زبان رهبر انقلاب

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز، ساعت تقریبا دو و چهل دقیقه بعد از نیمه شب بود. تعدادی از خلبانان سی ۱۳۰ موتورهایشان را گرم می کردند و گرد و غبار در اطراف پراکنده می شد. در میان تندبار، یکی از هلی کوپترها را دیدم که از زمین بلند شد و به سمت چپ کج شد و با آرامی به عقب خزید. سپس صدای مهیبی بلند شد. صدای انفجار بمب نبود، صدای شکستن نبود، صدای چیزی بود که با یک ضربه متلاشی شود. یک انفجار بنزین. گلوله آتشین آبی رنگی مثل بالون به هوا رفت.

“کار‌تر” فروردین ۱۳۵۹ در نامه‌ای محرمانه، خطاب به امام خمینی چنین نوشت: «ما آماده پذیرش حقایق جدید که مولود انقلاب ایران است می‌باشیم. این امر همچنان هدف و آرزوی ما است، زیرا من تصور می‌کنم ما هدف واحدی را که صلح جهان و برقراری عدالت برای همه ملل است تعقیب می‌کنیم.» البته‌‌ همان زمان که کار‌تر نامه می‌نوشت و نمایندگانش با قطب‌زاده مشغول مذاکره بودند، نیروهای دلتا در پایگاه خود مشغول تمرینات سخت و فشرده بودند. سفارت در “پایگاه استاکید” شبیه‌سازی شده بود. آنقدر تمرین کرده بودند که دیگر چشم بسته هم می‌توانستند عملیات را انجام بدهند. آن‌ها حداقل صد بار سفارت شبیه‌سازی شده را تسخیر کرده بودند. مهارت شان در تیراندازی شبانه، چند فرمانده بلند پایه‌ای را که از این طرح کاملاً سری مطلع بودند، متعجب کرده بود.

تأثیر به شدت منفی ماجرای اشغال سفارت امریکا و گروگان گرفتن کارکنان این سفارت در سال ۵۸ و اوضاع وخیمی که کارتر، (رئیس جمهور وقت امریکا) در انتخابات ریاست جمهوری به آن دچار شده بود و ناتوانی دولت کارتر در پایان دادن به ماجرای گروگان گیری، موجب شد تا او تمام راه ها را برای باز گرداندن گروگان ها و بالا بردن بخت خود برای پیروزی در انتخابات در نظر بگیرد. آنچه امریکایی ها را به پیروزی و موفقیت نقشه شان امیدوار می کرد، اوضاع ناآرام داخلی ایران به دلیل درگیری های پس از انقلاب و آشوب و بحران های ناشی از این موضوع بود. ضمن آنکه آتش افروزی های رژیم بعث عراق در مرزهای خود با ایران و غائله کردستان نیز مزید بر علت شده بود تا امریکایی ها خود را برنده انجام عملیات کماندویی نیروهای دلتا فورس بدانند.

“بیابان طبس”، راوی معجزه ای در قرن حاضر است. این بیابان که در شمال شرقی مرکز استان یزد قرار دارد، مصداقی برای “سوره فیل” است که دانه های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات بهره می بردند، به ذلت کشاند. دولت امریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و نفوذ دوباره در ایران، پس از جریان گروگان گیری لانه جاسوسی، عملیات “پنجه عقاب” یا “عملیات طبس” را در تاریخ ۵/۲/۵۹ با پیاده سازی کماندوهای خود در صحرای طبس طرح ریزی نمود و نیروهای کماندویی امریکایی با تجهیزات کامل نظامی برای نجات گروگان های لانه جاسوسی به سوی تهران رهسپار شدند. آنان می خواستند در این عملیات، مراکز مهمی چون منزل حضرت امام خمینی(ره) ، مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدرسه فیضیه، مقر ریاست جمهوی، نخست وزیری، ستاد کمیته مرکزی و انبارهای مهمات ارتش را بمباران کنند. همچنین شخصیت های مهم مملکتی را از بین ببرند و حکومتی سوسیال ـ دموکرات به سبک امریکایی و به ریاست شاپور بختیار به روی کار آورند.

از جمع آوری توپ های ضدهوایی ۲۳ میلی متری تا بمباران اسناد سری و مهم باقی مانده از عملیات طبس به دستور بنی صدر

در عملیات طبس، عده ای از مزدوران داخلی امریکا نیز با آنها همکاری می کردند. سازمان سیا برای انجام مأموریت نجات گروگان ها، از کمک برخی از عوامل نفوذی در ایران استفاده می کرد. اسنادی که بعدا فاش شد، نقش “بنی صدر” را در رأس این نیروها روشن ساخت. چند روز پیش از تجاوز طبس، از سوی فرماندهان نظامی که بنی صدر آنها را به کار گماشته بود، یعنی تیمسار شادمهر رئیس وقت ستاد مشترک و تیمسار باقری فرمانده وقت نیروی هوایی، به پایگاه یکم شکاری دستور داده شد توپ های ضدهوایی ۲۳ میلی متری که حریم حفاظتی فرودگاه مهرآباد و خود پایگاه را تأمین می کرد، جمع آوری شود. همین کار در پایگاه های دیگر مانند شیراز و ایستگاه رادار مشهد نیز انجام شده بود.

علاوه بر این بعد از تلفن محرمانه‌ ریاست جمهوری در کاخ سفید؛ پس از پایان مکالمه، رئیس جمهور به سرعت از منشی خواست تا یادداشتی كه در پاكت قرار داده شده را به ستاد کل بفرستد
پس از فرار آمریکایی‌ها از ایران، کاخ سفید اعلامیه‌ای به این شرح پخش کرد: «آمریکا در عملیاتی در صحرای طبس جهت آزادی جان گروگان‌های اسیر در ایران با شکست روبه‌رو شد و اسناد سری و مهمی در درون هلی‌كوپترها به جای مانده است»
پس از اینكه مدت زمان کوتاهی از پخش این اعلامیه از جانب کاخ سفید سپری شد، به دستور مستقیم بنی‌صدر، که در آن زمان سمت فرماندهی کل قوا را داشت، هلی‌كوپترهای به جا مانده از عملیات آمریکایی‌ها بمباران شد و اسناد سری و مهم باقی مانده در آتش سوختند و بسیاری امکانات جاسوسی در هواپیما نیز در جریان این بمباران از بین رفت و محمد منتظر قائم ” فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد ” که در منطقه از هلی‌كوپترها محافظت می‌کرد، نیز طی این بمباران به شهادت رسید.

گزارشی از شهید حسن باقری خبرنگار اعزامی به طبس

به گفته  شهید “حسن باقری” به عنوان نخستین خبرنگار اعزامی به طبس؛ جعبه مهمات مختلف از جمله دو جعبه مواد منفجره، نوار فشنگ تفنگ m16، دو عدد تيربار، يك كلت سوخته و تعدادي بمب دستي، گاز اشك‌آور و حتي ديناميت و مقدار زيادي پوكه شليك شده و فانوسقه، جافشنگي، سه خشاب بيست تيري m16، دو دستگاه دوربين زاويه ياب و مقادير زيادي ماسك ضدگاز، چند چادر و دو سه تا چتر نجات، كلت سوخته كاليبر ۵، مخازن بزرگي كه بعداً ‌فهميديم براي تدارك سوخت اضافي همراه آورده بودند، تعدادي رختخواب و پروژكتور، مقادير زيادي شكلات و آدامس، تعداد زيادي موچين، پول‌هاي ايراني و خارجي و بعضاً سكه‌هاي نيمه سوخته، يك جيپ كوچك روباز و چهار موتور سيكلت پرشي تريل از جمله بقاياي كودتاي سوخته آمريكايي‌ها بود و از هواپیمای ۳۳۰ که چهار موتوره است، جز تل خاکستر، آلومینیوم‌های ذوب شده که در سطح کویر روان شده بود چیزی باقی نمانده بود. پنج جسد سوخته خلبانان آمریکایی را در لابلای لاشه هواپیما مشاهده کردیم که عبارت بودند از خلبان و خدمه هواپیمای سی ۱۳۰. هلی‌کوپتری هم که به این هواپیما برخورد کرده بود متلاشی شده بود که مسلماً خلبانانش به درک واصل شدند.

عکس العمل امریکا پس از شکست بدون جنگ طبس

شکست بدون جنگ در ایران، برای کشوری که همواره بر اقتدار و توانایی نظامی و اطلاعاتی خود می بالید، قابل تحمل نبود. به همین دلیل، در روز اول خرداد ۱۳۵۹، امریکا و بازار مشترک اروپا، ایران را تحریم اقتصادی کردند؛ اقدامی که با مسدود کردن دارایی های ایران در ۱۴ تیر ۱۳۵۹ ادامه یافت. یک هفته بعد و در ۲۱ تیر، نیز کودتای نوژه طراحی شده بود که یک روز قبل از اجرا خنثی شد.

برخلاف تبليغاتى كه در مورد شكل گيرى يك اتحاد جهانى بر ضد ايران انجام مى شود جبهه متحدى كه با همه توان بر ضد نظام اسلامى مشغول فعاليت است دو عضو دارد رژيم ايالات متحده و رژيم صهيونيستى. اين خصومت عميق از اول انقلاب در شكل هاى مختلف از جمله كودتاى نوژه، طراحى توطئه هاى مختلف در سفارت امريكا در ايران، حمله طبس، تشويق عراق به جنگ، كمك همه جانبه به رژيم بعثى در ۸ سال جنگ تحميلى، حمله به سكوهاى نفتى ايران، حمله به هواپيماى ايرباس و تحريم هاى مختلف اقتصادى، تكرار شده است اما به فضل الهى نتوانسته حركت ملت ايران را متوقف كند.

من حرف دل گردانندگان سياسى امريكا را براى شما بيان می كنم

حالا حرف هاى گوناگونى مى‌زنند؛ اما حرف دل آن‌ها يك‌كلمه است؛ آن‌ها مى‌گويند: اى ملت ايران! آن چيزى را كه انقلاب شما از ما گرفته است، آن را به ما برگردانيد. آن‌ها مى‌گويند قبل از انقلاب ما بر كشور شما سيطره‌ى اقتصادى، سياسى و فرهنگى داشتيم… مى‌گويند ما بر كشور شما اين سلطه را داشتيم، انقلاب آمد و ما را بيرون كرد؛ اين را به ما برگردانيد تا ما دوباره بر كشور شما سلطه پيدا كنيم. حرف آمريكاييها اين است. حالا اسم حقوق بشر را مى‌آورند، اسم انرژى اتمى را مى‌آورند، اسم دموكراسى را مى‌آورند و تهمت تروريست مى‌زنند؛ اين‌ها حرف است. ابزارشان هم عبارت است از تهديد، ارعاب، تبليغات جنگ روانى، دلسرد كردن مردم، نوميد كردن مردم، ايجاد دودستگى و تحريك عصبيتها؛ اگر بتوانند، ابزار دشمنان ملت شما اين‌هاست. فشار بياورند- فشارهاى فرسايشى- و با تبليغات اين‌ها را برجسته، بزرگ و درشت كنند؛ براى اينكه در مردم احساس عدم امنيت به وجود آورند، براى اينكه مردم در موفقيتشان، آينده‌شان و كفايت مسئولان‌شان ترديد و شك و شبهه پيدا كنند؛ كار دشمن اين‌هاست. فشار بياورند، شايد بتوانند مسئولين را دچار دودستگى كنند؛ شايد بتوانند تصميم‌گيران كشور را در تصميم‌گيرى‌هاى بزرگ خودشان‌ دچار تزلزل كنند؛ كار دشمن اين‌هاست؛ ابزار دشمن اين‌هاست.(بیانات مقام معظم رهبری ۱/۱۰/۸۵)

اعتراف برژينسكى؛ طراح حمله به طبس

یک اعتراف از سوی «برژينسكى(طراح حمله به طبس)» و «رابرت گيتس(رييس اسبق CIA)»: نظام جمهورى اسلامى آن‌طور كه شما خيال مى‌كنيد نيست، بلكه محكم، مستحكم و پابرجاست؛ خيال نكنيد امروز و فرداست كه بحران، گريبان آن را بگيرد؛ نخير.

انقلاب‌ اسلامی‌ و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ كانون‌ اصلی‌ مقاومت‌ در برابر آمریكاست‌ و بر همین‌ اساس‌ سردمداران‌ رژیم‌ این‌ كشور از ملت‌ ایران‌ به‌ شدت‌ كینه‌ دارند. دشمن با تحريم و با فشار اقتصادىِ گوناگون سعى دارد تا  مردم را از ميدان خارج كند. البته آنان با وقاحت تمام  و به دروغ می گویند که ما با مردم دشمن نيستيم. اما پرواضح است که بيشترين فشار براى اين است كه مردم در تنگنا قرار گرفته و به اين وسيله بين مردم و نظام اسلامى فاصله ايجاد كنند.اما ملت‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ ایران‌، به‌ تبعیت‌ از مقام عظمای ولایت، همانند كوه‌ در مقابل‌ تحمیل های‌ آمریكا ایستاده‌اند.ملت‌ شجاع‌ ایران‌ و بویژه‌ جوانان‌ مؤمن‌ كشور كه‌ طعم‌ عزت‌ را در مقابله‌ با تحمیل های‌ دشمنان‌ اسلام‌ چشیده‌اند، هرگز و تحت هیچ شرایطی از مواضع‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ ذره‌ای‌ عقب‌ نخواهند نشست‌ و جوانان‌ با ایمان‌، پاسداران‌ سلحشور و متبحرین‌ در میدانهای‌ نبرد كه‌ فضای‌ جهاد و شهادت‌ را درك‌ كرده‌اند به‌ این‌ مهم‌ باور دارند كه‌ گفتار، رفتار و ظاهر و باطنشان‌ باید سرشار از ایستادگی‌ و اقتدار باشد، تا برای همیشه تاریخ دشمن را از دست درازی به کشور ایران اسلامی مایوس نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا