امروز، شهرهای ایران؛ روز گلایه از کرایه

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، بر اساس اخبار رسیده از مناطق متعدد کشور، اعلام افزایش قیمت سوخت و عدم افزایش کرایه ها، اعتراضات زیادی را از سوی تاکسیرانان، کامیونداران و … در پی داشته و برخی از آنها در اعتراض به شرایط پیش آمده، کار خود را تعطیل کرده و در برابر استانداریها تجمع کرده اند.خبرهای دریافتی از اصفهان، از تجمع تعدادی از تاکسیداران شهری در برابر ساختمان استانداری اصفهان برای افزایش قیمت کرایه ها حکایت دارند.

جمعی از رانندگان تاکسی های بین شهری ابهر، در استان زنجان هم امروز دست از کار کشیده و تجمعی را برگزار کردند.

هم راستان با این اتفاقات در برخی از شهرهای دیگر هم رانندگان، به صورت خودجوش کرایه هارا بالا برده  و باعث ایجاد نارضایتی هایی در بین مردم شده اند.  در بندر جاسک، ماموران و بازرسان شهرداری برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، حضور موثرتری را در ایستگاههای تاکسی رانی آغاز کرده اند. خبرهای دریافتی از دبیل هم از افزایش خودسرانه قیمت برخی از مناطق تاکسیرانی استان حکایت دارد.

از چهار و محال بختیاری نیز خبر می رسد که رانندگان وانت نیسان هایی که از اصفهان به شهرکرد بار میوه می آوردند، به دلیل افزایش قیمت سوخت، اعتصاب کرده اند و امروز  بر سر کارهای خود حاضر نشدند. در لردگان هم جمعی از تاکسیداران، در برابر تجمع کرده و خواستار افزایش قیکت کرایه ها شدند.

در همین حال،  سید حبیب اله احمدی مدیر عامل تاکسیرانی خرم آباد، با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت تاکسی ها، گفت: هنوز هیچ گونه بخش نامه ای مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی ابلاغ نشده است.

وی گفت: درخواست افزایش نرخ کرایه تاکسی از طریق سازمان تاکسیرانی به شهرداری ارسال شده است. در صورت تصمیم شورای شهر هفته آینده نرخ کرایه ها به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

 احمدی در واکنش به افزایش خودسرانه نرخ کرایه توسط  برخی رانندگان تاکسی اظهار کرد: طبق قانون هرگونه افزایش کرایه توسط رانندگان خلاف قانون است و مردم می توانند از طریق مراجعه مستقیم به سازمان تاکسیرانی، پلیس راهنمایی و رانندگی و عوامل بازرگانی و یا  تماس با شماره های ۷-۳۲۴۳۲۰۴  مراتب تخلف را اطلاع دهند.

در شهرهای شمالی نیز شرایط حاکم بر قیمت سوخت و عدم افزایش کرایه هاف باعث بروز نارضایتی هایی شده است.

سایت دیار آفتاب، از سایت های محلی استان گیلان، گزارش داد: پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و CNG در روزهای اخیر با افزایش بی رویه کرایه حمل و نقل در شهر رشت و عدم برخورد مناسب مسئولان مواجه هستیم.

بر اساس گزارش این سایت، با آنکه مسئولان اعلام می‌کردند قیمت حامل‌های انرژی با شیبی ملایم افزایش می‌یابد، اما اکنون قیمت هر  لیتر بنزین سهمیه‌ای از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان رسیده که نسبت به قیمت قبلی از ۷۵ درصد افزایش حکایت می‌کند.

این سایت خبری گزارش داده است: در روزهای اخیر کرایه تاکسی و آژانس‌های درون و برون شهری شهر رشت در غفلت مسئولان استانی و شهری با افزایش حدود ۱۵ تا ۳۵ درصدی مواجه است. در رشت کرایه مسیرهای ۵۰ هزار ریالی به ۶۰ هزار ریال و کرایه مسیرهای ۷۰ هزار ریالی به ۹۰ هزار ریال برای تاکسی تلفنی ها افزایش یافته است.همچنین کرایه تاکسی‌های شهری مسیرهای ۳ هزار ریالی به ۴ هزار ریال و کرایه مسیرهای ۱۰ هزار ریالی به ۱۲ هزار ریال افزایش پیدا کرده و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

در چنین شرایطی، سید نجیب حسینی، نماینده اهواز در مجلس با اشاره به شرایط حاکم بر اوضاع اقتصادی در روزهای اخیر، گفت:  از یک طرف افزایش قیمت بنزین را در دستور کار دولت داشتیم و از طرف دیگر تاکید بر انصراف یارانه را مطرح می کردیم برای کسی که می خواست یارانه نگیرد و انصراف دهد آینده اش مبهم بود باید قیمت بنزین را  باید قبل از انصراف از یارانه اعمال می کردیم.

البته وی بر  ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت ها در حوزه های متعدد تاکید کرده و گفت: امروز دولت باید از افزایش قیمت ها جلوگیری کند چرا که روند آغاز شده، قطعا در حوزه های شهری و … باعث افزایش قیمت ها خواهد شد.

محمد علی مددی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هم در همین باره با تأکید بر ابراز نگرانی مردم از گرانی ها، افزایش کرایه ها و سایر مسایل مربوط به گرانی بنزین خاطر نشان کرد که مجلس نیز موضع گیری خواهد داشت و بازخورد آن مشاهده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا