مجالسی که ریشه وهابیت را از جا می کند

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، جلسه هفتگی هیئت الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج حسن حسین خانی، کربلایی وحید یوسفی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مؤمنی را می خوانید:

اجتماع کردند فرزند پیغمبرشان را با علم این که فرزند پیغمبر است به بدترین وضع ممکن به شهادت رساندند. کربلا توسط امت بی بصیرت پیامبر، که فکر میکردند در مسیر و طریقند، رقم خورد که این علل باید بررسی شود. جریان کربلا دفعتاً به وقوع نپیوست و بلکه یک سری علل و عوامل دست به دست هم داد و جریان کربلا را رقم زد. اگر این جلسات برای ما بصیرت ساز نباشد، مهم نیست.

در طول روز و شب عاشورا یک عده از ابی عبدلله فاصله گرفتند و دور شدند. ظهر عاشورا آمد روبروی اباعبدلله(ع) ایستاد و گفت فکر می کردم تا الان شما پیروزی اما می‌بینم که داری شکست می خوری. حضرت فرمودند که تو چگونه میخواهی از این معرکه جان سالم به در ببری؟ گفت یک اسب گذاشتم برای این لحظه. سوار اسب شد با آنکه تنهایی حضرت را دید، رفت و عاقبت به خیر نشد در نزدیکی ولایت بود اما عاقبت به شر شد.

وعده ای که در چند قدمی عاقبت به شری بودند اما با نگاهی عاقبت به خیر شدند و اینها نکاتی هستند که در زمینه های پیدایش عاشورا بسیار مؤثرند. نزدیک شدن به ولایت و دور شدن از ولایت، اینها در روشنگری بسیار موثرند. این همه بزرگان ما و مقام معظم رهبری بر این اصرار دارند به این امور.

دلیل این همه سرمایه گذاری دشمن برای این جلسات همین است که موثرترین چیزی که در مقابل آنها قد علم کرده است، و نمی گذارد آنها موثر باشند، همین جلسات است که پر از جوان است. دشمن از این می ترسد. اما در اشتباه محض است چون نور اباعبدلله اگر حقیقتا بر دل کسی بتابد، میتواند درست را از نادرست تشخیص دهد.

جوان امروز ما که از خوشی های دنیایی می گذرد و می آید و خود را در سختی قرار میدهد، باید بداند که نگذارد واقعه عاشورا تکرار شود. تکرار آن واقعه به دو صورت است، ۱- آن کاری که آنها انجام دادند و ۲ -اینکه ارزش های والای عاشورا را زیر پا بگذارند، از بین ببرند. جلسه امام حسین(ع) باید ما را به نماز مقیدتر کند، انس ما را با قرآن بیشتر کند. چون من ادعای رفاقتم با امام حسین(ع) می شود و هرگز نمی توانم در مورد چیزی که حضرت می فرمایند من به او عشق می ورزم، بی تفاوت باشم.

جوان هیئتی ما باید تمام علل و عوامل را بشناسد، باید این کارها و اهدافی که دشمن را به لرز در می آورد انجام شود، دشمن باید به لرز بیفتد، وهابیت به ترس افتاده اند. این مجالس شیرخوارگان که برگزار می شود، در آخر ریشه وهابیت را از جا می کند. این را یکی از مفتی هایشان گفته است، این اشک شما موثر است، مراقب باشید، دشمن نفوذ می کند. باید بصیرت عاشورائی تان بالا برود. حضرت ام کلثوم این را از شما می خواهند، بصیرت عاشورایی را.

در مقابل حضرت ام کلثوم گریه می کردند، حضرت می گفتند کور می‌شوید با اشک هایتان، این یعنی فقط گریه مهم نیست، این تنها ملاک نیست. باید جلوتر رویم. زمینه هایی که این مسئله را بوجود آورد، اتفاقاتی که در روز عاشورا افتاده است، اینها باید گفته شود. ما باید به مرثیه بپردازیم. ۳سال قبل خدمت حضرت آقا رفتیم ایشان فرمودند نکند به اسم روشنفکری از مقتل خوانی پرهیز کنید، هیچ چیزی جای مقتل خوانی را نمی گیرد. زیبا ترین نکات اخلاقی را میتوان از دل مقتل بیرون آورد!

دیدمان را وسیع کنیم، دنیا را بینیم، چیزی که برای شیعه آبرو می آورد، به آن دامن بزنیم،به آن چیزی که دشمن می خواهد از آن سوء استفاده کند، دامن نزنیم، استفاده نکنیم. ما خیلی ارزش ها داریم. حضرت آقا فرمودند که آنقدر به نکات اختلافی دامن نزنید، آنقدر این امور را ترویج ندهید. سیره علما را ببینید، باید بصیرت بالا برود. هیئتی ها دشمن از گریه های شما به رعب و وحشت آمده است. ادب، احترام اولین چیزی است که باید در رفتارمان باشد، حتی با دشمن. باید همه را جذب کرد، حتی مخالفین را. با اخلاق حسینی و ادب حسینی همه را جذب کنیم.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت به عزاداری و نوحه سرایی در رثای حضرت ام البنین(س) پرداخت.

دانلود سخنرانی و مداحی این هیئت از اینجا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا