مقام روس: همکاری ها با ایران در سطح عالی است

 

به گزارش بصیر به نقل از ایرنا ، ژیلکین در آستانه سفر ۴ روزه خود به ایران که قرار است فردا (یکشنبه) آغاز شود گفت: در دو دهه اخیر روابط بسیار خوبی میان آستراخان و استان های شمالی ایران برقرار شده است.

وی افزود: سالهاست که ایران شریک اصلی بازرگانی و اقتصادی استان آستراخان است.

استاندار آستاراخان یادآورشد: بیش از ۳۰ درصد مبادلات بازرگانی استان آستراخان با جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد.

وی با یادآوری اینکه به دلیل تحریم های اعمال شده در مورد ایران، مبادلات بازرگانی آستراخان با ایران کاهش یافته است، افزود: با شرکای ایرانی تمام تلاش های لازم برای رفع مشکلات و افزایش مبادلات بازرگانی را به عمل می آوریم.

ژیلکین همچنین بر اهمیت گسترش مناسبات استان آستراخان با کشورهای دیگر حوزه خزر و منافع موجود در توسعه همکاری های فیمابین تاکید کرد.

استاندار آستراخان به تازگی در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه نیز از ایران به عنوان اولویت خارجی این استان در توسعه روابط خارجی یاد کرد و گفت: بر این اساس روابط پویایی با استان های ایران در حوزه تجارت داریم.

ژیلکین با اشاره به همکاریهای فعال استان تحت مدیریت خود با جمهوری اسلامی ایران طی ۳۰ سال گذشته، از ایران بعنوان اولویت فدراسیون روسیه در توسعه روابط خارجی نام برد.

وی افزود: پویایی ارتباطات تجاری با ایران نشان می دهد که با وجود تمامی محدودیت ها و تحریم های تحمیل شده از رشد پایداری در تجارت فیمابین برخوردار بوده ایم.

وی گفت: حضور بیش از ۱۵۰ شرکت فعال ایرانی در آستراخان، نشان از رشد تعاملات جمهوری اسلامی ایران و این استان دارد و ما با این نگاه از برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، فرهنگی و دیگر اقداماتی که در معرفی ظرفیت های ایران در آستراخان تاثیر داشته باشد، حمایت می کنیم.

استاندار آستراخان ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های استانی میان روسیه و ایران به ارتباط استان متبوع اش با استان های گیلان، مازندران، خوزستان، خراسان رضوی و گلستان اشاره کرد و از برنامه تبادل دانشجو و استاد با گیلان، بعنوان یکی از برنامه های فرهنگی ـ آموزشی مشترک و موفق نام برد.

قرار است استاندار آستراخان فردا (یکشنبه) در راس هیاتی به استان های گیلان و مازندران سفر کند و این دیدار ر تا ۳۰ ماه آوریل (چهارشنبه هفته آینده) ادامه خواهد داشت.

دیدار هیات استان آستراخان به دعوت استانداران مازندران و گیلان انجام می گیرد و علاوه بر هیات دولت محلی استان آستراخان گروهی از تجار و صاحبان صنایع این استان نیز در قالب هیات به کشورمان سفر می کنند.

به گزارش استانداری آستراخان، ماه اکتبر آینده بیستمین سالگرد سفر هیات استانداری آستراخان به استانهای گیلان و مازندران خواهد بود و در این مدت آستراخان روابط بسیار گرمی با استانهای ایران برقرار کرده است.

در گزارش یادآورشده است: در استان آستراخان ۱۶۶ مرکز اقتصادی و تجاری با سرمایه ایرانی فعالیت می کند.

انتظار می رود با سفر هیات آستراخان به ایران روابط این استان با مناطق شمالی ایران توسعه بیابد و برای این منظور بخش عمده اعضای هیات را سران مراکز اقتصادی، صنعتی، ساختمان سازی، کشتی سازی، حمل و نقل دریایی، شیلات و ماهیگیری ، کشاورزی و گردشگری تشکیل می دهد.

در دستور کار مذاکرات هیات استان آستراخان با مسوولان استان های مازندران و گیلان، توسعه روابط تجاری میان این مناطق، گسترش همکاری ها در عرصه حمل و نقل دریایی ،برقراری روابط میان مراکز دارای فعالیت های مرتبط در دو طرف ،اجرای طرح های مشترک و طرح های سرمایه گذاری و برخی موضوعات مهم مورد علاقه دو طرف اعلام شده است.

استان آستراخان با وسعت ۴۴ هزار و یکصد کیلومترمربع و جمعیت یک میلیون و ۱۰ هزار نفر در بخش شمالی دریای خزر قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا